Spis treści
Kampania sekwencyjna to doskonały wybór, kiedy z jakiegoś powodu chcemy wyświetlić reklamy użytkownikom w określonej kolejności i w określonej przez nas częstotliwości. Jest jednak ona dostępna jedynie dla typu zakupu Zasięg i częstotliwość.
Czym jest typ zakupu Zasięg i częstotliwość?
Ten typ zakupu ma dostępne tylko trzy cele optymalizacji — Rozpoznawalność, Ruch i Aktywność – nie mamy zatem możliwości wskazania, na pozyskaniu jakich akcji po zobaczeniu reklamy nam zależy. Oznacza to, że taka forma reklamy będzie miała charakter głównie wizerunkowy.
Zakup zasięg i częstotliwość pozwala na wybranie stałej stawki CPM, dając tym samym informację co do zasięgu kampanii i wymaganego budżetu jeszcze przed uruchomieniem kampanii. Dzięki temu ma większą przewidywalność niż tradycyjna kampania oparta na zakupie aukcyjnym. Modyfikując budżet, zmienia się estymacja, mamy zatem na bieżąco informację zwrotną co do przewidywanego efektu kampanii.
Mamy też wpływ na częstotliwość wyświetlanych reklam, przy czym zrównoważona, rekomendowana przez Facebook częstotliwość to maksymalnie 2 wyświetlenia na 5 dni. Możemy też postawić na większy zasięg, większą częstotliwość — albo ustawić te parametry według własnego uznania dzięki ustawieniu niestandardowemu.
Pozostałe ustawienia kampanii, takie jak miejsca wyświetlania, nie różnią się od kampanii w typie zakupu Aukcja – zależą już konkretnie od typu materiału reklamowego, z którego będziesz korzystać. Według oficjalnych informacji z pomocy Facebooka możliwości są następujące:
- Przy celu Rozpoznawalność możesz skorzystać z reklam w formie linku, w formie zdjęcia, reklamy karuzelowej oraz materiału błyskawicznego, a także reklamy wideo. Dostępne miejsca emisji to z kolei Aktualności na Facebooku i Instagramie, Artykuły ekspresowe, Wideo typu in-stream, Proponowane filmy, Instagram Stories i Eksploruj na Instagramie
- Dla celu Ruch powyższe formy reklamy się nie zmieniają, ale z umiejscowień mamy tylko Aktualności na Facebooku i Instagramie, Instagram Stories, Artykuły ekspresowe i Eksploruj na Instagramie.
- Największe możliwości są w przypadku celu Aktywność — oprócz umiejscowień z celu Rozpoznawalność, tu możemy skorzystać jeszcze z emisji w Audience Network, czyli innych aplikacjach i witrynach.
Zakup typu Zasięg i częstotliwość to zarazem doskonałe narzędzie do planowania i ustawienia kampanii trwających do 90 dni z wyprzedzeniem — nawet do 6 miesięcy naprzód!
Nie jest to jednak funkcjonalność dla każdego — ten typ zakupu jest wprowadzany dla reklamodawców, którzy spełniają wymagania. Jeśli nie masz do niego dostępu — prawdopodobnie jeszcze nie zostałeś zaklasyfikowany.
Warto mieć jednak na uwadze, że w przypadku tego typu kampanii system Facebooka nadaje priorytet limitom zasięgu i częstotliwości, dopiero w drugiej kolejności optymalizacji pod kątem celu. Dlatego jeśli zależy nam jednak do skłonienia odbiorców do podjęcia konkretnej akcji po kontakcie z reklamą, aukcja jest zdecydowanie lepszym wyborem.
Na czym polega kampania sekwencyjna?
Tworząc kampanię sekwencyjną, możesz dokładnie ustalić, w jakiej kolejności wyświetlą się Twoje reklamy, co pozwoli na budowanie zaangażowania i tworzenie historii. Warto mieć jednak na uwadze, że w przypadku kampanii sekwencyjnej nie mamy możliwości skontrolowania interakcji — wystarczy samo wyświetlenie danej reklamy, by użytkownik zakwalifikował się do obejrzenia następnej treści reklamowej.
Kampanię sekwencyjną najlepiej ustawić z wyprzedzeniem — jeśli model sekwencyjny zostanie skonfigurowany już po uruchomieniu kampanii, pierwsza reklama w kolejce nie zostanie pokazana użytkownikom, którzy widzieli wcześniejsze reklamy.
Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę to częstotliwość kampanii. Przykładowo, jeśli do emisji mamy 5 reklam, ale nasze ustawienia kampanii pozwalają na maksymalnie jedno wyświetlenie tygodniowo, nasza kampania sekwencyjna musi być ustawiona na co najmniej 5 tygodni emisji. Jeśli konfiguracja kampanii nie pokrywa się z naszym planem, Facebook dopuści w sekwencji tylko tyle reklam, ile faktycznie może się wyświetlić użytkownikom.
W przypadku kiedy chcemy w sekwencji wielokrotnie użyć jednej reklamy, można to osiągnąć dzięki powieleniu istniejącego materiału i przydzieleniu mu dodatkowego miejsca w sekwencji.
Przykładowe wykorzystania kampanii sekwencyjnej
Można by rzec, że ogranicza nas wyobraźnia, jednak jest kilka scenariuszy, które mogą posłużyć jako inspiracja:
- sekwencję możesz zacząć od przedstawienia samej marki, następnie ukazania problemu konsumenta, by sekwencję zakończyć prezentacją samego produktu odpowiadającego na ten problem;
- sekwencją możesz pokazać też proces od odkrycia do rozwiązania danego problemu. Zaczynając od omówienia problemu, który rozwiązujesz, przechodząc przez zaprezentowanie historii produktu (na przykład, dlaczego powstał), następnie przez pokazanie samego procesu jego powstawania lub dystrybucji, kończąc na ukazaniu osoby korzystającej z produktu, by na samym końcu sekwencji pokazać materiał domykający, zachęcający do skorzystania z oferty;
- dzięki kampanii sekwencyjnej będziesz także w stanie zaadresować potencjalne obiekcje, bez powtarzania komunikatu. Pokazując w sekwencji materiały odnoszące się do najczęstszych wątpliwości konsumenta, budujesz zaangażowanie i świadomość oferty.
Ten typ kampanii to właśnie doskonałe narzędzie, by wykorzystać storytelling w naszych działaniach, czyli pokazanie marki w szerszym kontekście, dzięki czemu przybliżamy naszym potencjalnym klientom historię budowaną wokół produktów.
Czy kampania sekwencyjna jest dla każdego?
Zdecydowanie nie. Tradycyjny remarketing na Facebooku będzie lepszym wyborem, jeśli chcemy określić dokładne warunki zakwalifikowania się do obejrzenia kolejnych materiałów, jednakże taki sposób też ma swoje ograniczenia.
Definiując grupy remarketingowe, owszem, możemy wskazać osoby, które wcześniej interaktowały z naszymi treściami, ale dokładne wskazanie, z którymi ma miejsce tylko w przypadku filmów, materiałów błyskawicznych (w tym formularzy) czy wydarzeń na profilu. Jeśli chcemy dotrzeć do osób, które po prostu podjęły interakcje z postami lub reklamami, nie będziemy w stanie ustalić tak dokładnej kolejności.
Kolejnym zagrożeniem w przypadku tradycyjnego remarketingu jest skala kampanii – zbyt dokładne listy remarketingowe mogą zawierać za małą liczbę odbiorców do skutecznej emisji kolejnego materiału reklamowego. Innymi słowy, jeśli naprawdę zależy nam na dopilnowaniu kolejności reklam – skorzystajmy z kampanii sekwencyjnej.
Z drugiej strony, jeśli przedstawimy długi materiał filmowy, to dzięki tradycyjnemu remarketingowi będziemy w stanie na przykład dotrzeć do osób, które obejrzały połowę spota. Przy kampanii sekwencyjnej tej możliwości nie mamy.
Na co warto uważać przy kampanii sekwencyjnej?
Zacznijmy od tego, że kampanie w zakupie Zasięg i częstotliwość edytuje się trochę inaczej niż te aukcyjne. Facebook może nie pozwolić nam wstrzymać już emitowanej kampanii, wówczas jedynym rozwiązaniem jest taką kampanię rezerwacyjną anulować.
Z kolei jeśli z jakiegoś powodu chcemy wstrzymać reklamę z sekwencji, koniecznym jest najpierw usunięcie jej z samej sekwencji, a dopiero wówczas wyłączenie reklamy. W przeciwnym wypadku, wstrzymanie reklamy, która pozostaje w sekwencji, poskutkuje zatrzymaniem emisji reklam następujących po wstrzymanej, a tym samym zaprzestanie wyświetlania sekwencji w całości.
Jak powinno się wybrać samą częstotliwość i zasięg czy kreacje — to najlepiej już weryfikować indywidualnie i nie bać się eksperymentowania.
Nadal szukasz najlepszego rozwiązania reklamowego dla swojej firmy?
Pomożemy w promowaniu Twojego biznesu! Nam możesz powierzyć nie tylko kampanie na Facebooku — dobierzemy odpowiednie rozwiązania i przydzielimy dedykowanych specjalistów.
Porozmawiajmy!
Certyfikowana specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, w Up&More od 2016 roku. Prowadzone przez nią kampanie wielokrotnie wyróżniane były w prestiżowych plebiscytach branżowych. Ma doświadczenie z klientami z branży deweloperskiej, motoryzacyjnej oraz aplikacji mobilnych.