Spis treści

    Na rynku znajdziemy bardzo dużo firm, które oferują usługę pozycjonowania stron internetowych. Niestety wśród propozycji od agencji SEO znajdziesz też te nie do końca rzetelne, czy też niemożliwe do realizacji. Na rynku są też podmioty, które będą próbować sprzedać usługę „seopodobną” podejrzanie tanio i z obietnicą szybkich efektów.

    jak wybrać agencję seo

    Jak zatem wybrać i nie dać się oczarować marketingową gadką, która brzmi profesjonalnie? Jak nie wpaść w sidła nierzetelnego partnera i nie stracić pieniędzy? Jeśli szukasz agencji marketingowej, która spełni twoje oczekiwania przeczytaj poniższe akapity. To zajmie ci dosłownie kilka minut.

    Opinie

    To trochę jak szukanie na allegro najtańszej aukcji mało znanego produktu – np. klawiatury ergonomicznej o wygiętym kształcie. Ze względu na to, że liczba modeli na polskim rynku jest ograniczona większość ofert to albo dropshiping z shein czy aliexpress albo duplikaty tych samych ofert.

    Reaserch skupia się wtedy na czytaniu opinii od kupujących – w tym przypadku podobnie. Nie ograniczaj się do sekcji „co mówią o nas klienci” na stronie agencji, którą sprawdzasz oraz do zerknięcia na liczbę gwiazdek w wizytówce Google.

    Cena

    Za drogo – nie dobrze, za tanio – jeszcze gorzej! Trudno jednakowo przewidzieć koszt takiej usługi, można wskazać jednak widełki od 1000 do 5000 zł netto w przypadku średniej wielkości stron i wyznaczonych celów.

    Zobacz dokładnie co wpływa na cenę pozycjonowania strony.

    Oczywiście w zależności od wielkości serwisu cena może być różna. Warto jednak pamiętać o tym, że to nie kwotą powinniśmy się sugerować, a efektami, które możemy uzyskać. W tym przypadku efekty to potencjalni klienci korzystający z usług czy kupujący w sklepie internetowym.

    W Up&More preferujemy model elastyczny – dopasowujemy ofertę do potrzeb klienta. Skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla ciebie wycenę.

    Doświadczenie i wiedza

    Pozycjonowanie jak chorągiewka na wietrze jest zmienne. Przez lata rozwoju wyszukiwarek (w szczególności Google) strategie SEO musiały się zmieniać. Stale zdobywane kompetencje czy doświadczenie nabywane przez działanie na rynku to argumenty, które będą poświadczać, że agencja nad którą się zastanawiasz to dobry wybór.

    Aktualne wpisy na blogu agencji również będą dobrze świadczyć o firmie, którą rozważasz w obszarze współpracy. Stare praktyki przestają dawać efekty, a czasem nawet doprowadzają do spadków, dlatego proces pozycjonowania nie jest usługą jednorazową, a kompetencje są bardzo ważnym aspektem.

    W tej materii warto również zwrócić uwagę na to, czy dana agencja pochwalić się może również swego rodzaju Case Study. Podsumowanie pozytywnych efektów ze współpracy z dotychczasowymi klientami powinno stanowić jeden z punktów, które należy zweryfikować podczas wyboru właściwej agencji SEO. W przypadku Up&More w tym miejscu: https://upmore.pl/casestudies/ znaleźć możesz dotychczasowe realizacje naszej agencji. Śmiało się z nimi zapoznaj.

    Czas trwania umowy

    Wielokrotnie powtarzane jest, że pozycjonowanie jest procesem złożonym i długofalowym, a oznacza to, że obietnice jednorazowych usług nie przełożą się na wyniki. Często zdarza się, że wyniki pojawiają się dopiero po paru miesiącach współpracy nie oznacza to oczywiście, że musisz wiązać się z agencją po grobową deskę.

    Warto jednak pamiętać o tym, że cierpliwość w tym aspekcie opłaci się, a nagrodą będzie ruch oraz zyski ze sprzedaży produktów lub usług.

    Podpisując umowę z agencją, staraj się unikać rozwiązań obligujących Cię do złożenia podpisu pod propozycją obejmującą okres 24, czy nawet 36 miesięcy, w której nie ma z góry ustalonego okresu wypowiedzenia. Standardowy czas wypowiedzenia umowy przy współpracy z agencją SEO powinien wynosić od 1 do 3 miesięcy.

    Sposób raportowania

    Regularne wykonywanie prac jest kluczowym elementem działań w procesie pozycjonowania – to właśnie dzięki temu pojawią się oczekiwane wyniki. Sprawdź czy co miesiąc będziesz dostawać raporty z działań oraz wgląd do monitorowania pozycji.

    Integracja z Google Analitycs zapewni też wgląd w raporty z ruchu organicznego – a to właśnie on powinien interesować cię najbardziej. Ruch organiczny oznacza wejścia na stronę nie poprzez kliknięcie w płatną reklamę.

    Nie zapomnij również dopytać o to, czy w comiesięcznym raporcie znajdą się dane z Google Search Console, czy też te dotyczące widoczności z np. Senuto.

    Podsumowanie

    Wybierając właściwą agencję SEO zwróć uwagę na parę czynników: cenę, opinię, kompetencje, czas trwania umowy i transparentność. W odpowiedzi na twoje zapytanie ofertowe powinny pojawiać się informacje o tych aspektach.

    Porozmawiajmy!

    Joanna Osiecka
    Joanna Osiecka