Spis treści

    Program afiliacyjny Grow to samoobsługowy program afiliacyjny stworzony przez Tradedoublera z myślą o mniejszych podmiotach oraz startupach. Tradedoubler jest międzynarodowym graczem na rynku marketingu afiliacyjnego. Program afiliacyjny Grow zrzesza wydawców z wielu kategorii. Wydawcy udostępniają swoją technologię sprzedażową dzięki czemu różne firmy za pośrednictwem wydawców mogą promować swoje produkty lub usługi. Wydawcy za każdą zrealizowaną konwersje dostają prowizję.

    Grow
Marketing Afiliacyjny
Tradedoubler
Program Afiliacyjny

    Jak działa program afiliacyjny Grow?

    Po zarejestrowaniu się w programie partnerskim otrzymujemy unikalne linki oraz kody śledzenia przypisane do naszego konta. Wydawcy współpracujący z siecią afiliacyjną Grow promują produkty lub usługi za pomocą różnych kanałów takich jak strony internetowe, blogi bądź Social Media. W chwili gdy użytkownicy klikają w linki partnerskie i dokonują określonego, cennego dla nas działania np. zakupu system śledzi tę akcję za pomocą kodów śledzenia. Dzięki temu poszczególne działania zostaną przypisane do określonych wydawców.

    Prowizje w Grow.

    Rozliczenia Grow działają na zasadzie prowizyjnej. Mamy dwa rodzaje prowizji, jedna prowizja przypada wydawcom, z którymi współpracujemy a druga samej platformie. Prowizję dla Grow są ustalone z góry natomiast prowizje dla wydawców są elastyczne i obydwie zależną od pakietu, który wybierzemy. Więcej informacji na: https://grow.tradedoubler.com/pl/cennik/. Wysokość prowizji jaką chcemy ustalić dla wydawców jest uzależniona od marży jaką mamy nałożoną na produkty bądź usługi, więc warto obliczyć próg rentowności. Oczywiście im większą prowizję jesteśmy w stanie ustalić tym bardziej atrakcyjni będziemy dla wydawców. Dodatkowo należy pamiętać o stałej opłacie za prowadzenie programu, która jest różna w zależności od wyboru pakietu.

    Walidacja w Grow.

    Walidacja jest kluczową kwestią, jeżeli chodzi o optymalizację naszych działań w programach afiliacyjnych. Niestety przez wzgląd na specyfikę kanału jesteśmy narażeni na działania fraudowe ze strony wydawców oraz klientów. Walidacja polega na analizowaniu czy dana konwersja została zrealizowana czy nie. Zestawiając dane z raportów panelu Grow ze swoim CRM jesteśmy w stanie analizować status danej transakcji w czasie i nie zostać niesłusznie obciążeni za niezrealizowaną transakcję. Grow umożliwia usuwanie z poziomu panelu transakcji nie zrealizowanych lecz warto pamiętać, że możemy maksymalnie anulować 20% transakcji oraz to, że Grow bierze jedynie pod uwagę póle transakcji zaakceptowanych i odrzuconych z pominięciem transakcji ze statusem “pending”.

    Rodzaje wydawców (afiliantów).

    Grow współpracuje z szeroką gamą wydawców, z którymi możemy wejść we współpracę. Wydawcy należący do programu afiliacyjnego dzielą się na kilka kategorii w zależności od technologii, którą wykorzystują i udostępniają. Mamy między innymi takie kategorie jak:

    • Aplikacja mobile/desktop
    • Cashback i strony zachęcające do zakupu
    • Infuencerzy
    • Kupony/Kody rabatowe
    • Lista mailingowa
    • Offline
    • Onsite Optimisation
    • Podsieci
    • Porównywarka cenowa
    • Program lojalnościowy
    • Reklama displayowa
    • Retargeting
    • Sieć mobile
    • Strona tematyczna
    • Video
    • CSS
    • Search

    Przy wyborze wydawców, z którymi chcemy wejść w potencjalną współpracę warto zastanowić się nad tym gdzie chcemy promować nasze produkty bądź usługi oraz nad tym na jakich kanałach aktualnie jesteśmy obecni. Dla przykładu w chwili kiedy prowadzimy działania bezpośrednio na Google Ads korzystniej dla naszych działań marketingowych byłoby żeby wydawcy w naszym imieniu nie prowadzili już działań w Google w celu zwiększenia efektywności naszych działań. Grow daje możliwość wykluczenia np. wydawców z kategorii CSS bądź Search bezpośrednio z poziomu panelu.

    Zasoby reklamowe w Grow.

    Wydawcy, z którymi wejdziemy we współpracę działają w obrębie różnych kanałów i wykorzystują różne technologie sprzedażowe. Wykorzystując wiele zasobów zwiększymy szanse na dotarcie naszego przekazu marketingowego do użytkowników. Zaleca się wykorzystanie przynajmniej jednej reklamy tekstowej, kuponów rabatowych bądź voucherów oraz pliku produktowego. Dodatkowo warto również rozważyć reklamy graficzne. Wszystkie te zasoby mają na celu zapewnienie lepszej prezentacji Twojej strony klientom. Bezpośrednio z poziomu panelu możemy dodać reklamy tekstowe, graficzne oraz kupony rabatowe natomiast w celu dodania feedu produktowego do programu należy skontaktować się z supportem Grow w celu integracji. Dla przykładu w chwili kiedy dodamy do naszego programu kod rabatowy, wydawcy kuponowi będą mogli umieścić na swoich kanałach nasz kod co może skutkować zwiększeniem sprzedaży oraz zwiększeniem świadomości naszej marki wśród użytkowników.

    Korzyści z uczestnictwa w programie afiliacyjnym Grow:

    • Zwiększenie sprzedaży w sklepie online: Grow jest kanałem dzięki, któremu jesteśmy w stanie zwiększyć przychody w naszym sklepie online bez konieczności inwestowania dużych środków. Należy pamiętać, że nie mamy możliwości ustalenia budżetów, więc koszt będzie rósł proporcjonalnie do sprzedaży.
    • Rozbudowany wybór wydawców: Dzięki współpracy z wieloma wydawcami, możemy wybierać spośród różnorodnych produktów lub usług w celu promowania swojej strony.
    • Rozliczenie prowizyjne za sprzedaż: W Grow płacimy jedynie za zrealizowane sprzedaże a nie np. kliknięcia linku.

    Z nami poznasz marketing afiliacyjny i więcej!

    Mamy zespół specjalistów, którzy kompleksowo zajmą się marketingiem Twojego biznesu. Daj nam znać, czego potrzebujesz!

    Porozmawiajmy!

    Marcin Pruchnicki
    Marcin Pruchnicki

    W branży marketingowej pracuję od 2020 roku. Głównie obsługuję klientów w podejściu efektywnościowym z elementami działań wizerunkowych. Aktualnie prowadzę klientów z branży deweloperskiej w Google Ads oraz Meta Ads.