Blog marketing seo

24.01.2023 #FacebookAds #MetaAds #MetaBusinessManager

Martyna Malepszy

Dobre praktyki przy tworzeniu reklam Facebook Ads

Nie istnieje jeden, niezawodny sposób na stworzenie reklamy, która przyniesie rewelacyjne wyniki. Gdyby tak było – tysiące agencji marketingowych i reklamodawców zostałoby na lodzie. W końcu jesteśmy tu od tego, by poprzez obserwację dotychczasowych działań, poszerzanie swojej wiedzy z zakresu marketingu oraz nieustanną analizę zachowań odbiorców naszych reklam, móc wypracować jak najlepsze wyniki kampanii reklamowych. 

Nasze sukcesy to nic innego jak właśnie to – ciężka praca. Nie ma magicznego sposobu na osiągnięcie wszystkich marketingowych celów, jednak istnieją dobre i sprawdzone praktyki, których egzekwowanie może być swoistym fundamentem na drodze do osiągnięcia upragnionego sukcesu. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób zwiększyć skuteczność swoich reklam na Facebooku – jesteś w dobrym miejscu.

Dlaczego warto korzystać z Facebook Ads?

Mało która platforma reklamowa daje nam tak szeroką możliwość zdefiniowania grup odbiorców, jak Meta Ads, platformą dzięki której możliwe jest skonfigurowanie reklam zarówno na Facebooku, Instagramie, jak i w Audience Network. To jedna z głównych zalet korzystania z reklam w tym kanale – jeśli użytkownik Facebooka planuje kupić określone produkty lub wykazuje nimi zainteresowanie, bardzo łatwo jest go skierować w ich kierunku, korzystając z sygnałów dotyczących jego aktywności. 

Kolejną zaletą jest to, że, jak wspomniałam wcześniej, reklamy na Facebooku konfiguruje się poprzez platformę Meta Ads, co daje nam możliwość łatwego emitowania ich także na Instagramie oraz poprzez Audience Network. Zwiększa to zatem grono użytkowników, którzy potencjalnie mogą zobaczyć nasze reklamy, a nam daje to możliwość dopasowania contentu do konkretnych platform. 

Warto również wiedzieć, że nie potrzeba ogromnej wiedzy, by zacząć prowadzić kampanie na Facebooku, a platforma Meta Ads daje pole do popisu zarówno początkującym reklamodawcom, jak i doświadczonym marketerom. Mamy bowiem możliwość wykorzystywania reklam statycznych i dynamicznych, a także wykorzystywania grup odbiorców zarówno na podstawie podstawowych zainteresowań, jak i szczegółowych i bardziej określonych zachowań odbiorców. 

Powyżej wymienione kwestie to tylko niektóre z zalet, dla których warto wziąć pod uwagę platformę Meta Ads, planując strategie marketingowe dla swojego biznesu. Jeśli podejmiesz już decyzję o wykorzystaniu reklam na Facebooku do promocji swoich produktów, bądź usług, koniecznie upewnij się, że Twoje reklamy mają potencjał do osiągnięcia zaskakująco dobrych wyników.

Strategia przy tworzeniu Facebook Ads - dobre praktyki

Podstawą sukcesu każdej kampanii w internecie jest właściwie zaplanowana i wyegzekwowana strategia. Dowiedz się, co musisz wziąć pod uwagę, planując strategię pod swoją kampanię w Facebook Ads.

Wybierz cel, który przyczyni się do sukcesu Twojej firmy 

Aby osiągnąć określone KPIs z pomocą Facebook Ads, możemy wybierać z wielu dostępnych celów reklamowych proponowanych przez Meta:

  • Rozpoznawalność – kampanie z celem rozpoznawalność świetnie sprawdzą się podczas prowadzenia działań świadomościowych dla naszej marki. Taki cel kampanii to nierozłączny kompan rebrandingu, jak i wprowadzania zupełnie nowych produktów na rynek.
  • Ruchkampanię z celem Ruch najlepiej wykorzystać, kiedy chcemy przekierować jak największą liczbę użytkowników do miejsca docelowego, takiego jak na przykład witryna, a jednocześnie nie mamy wysokich oczekiwań związanych z wywołaniem zaangażowania.
  • Aktywność – Kampanie skierowane na ten cel będą wyświetlać reklamy osobom, które najprawdopodobniej okażą zainteresowanie Twoją firmą i wykażą się zaangażowaniem wobec firmowych treści. Takie zaangażowanie może przejawiać się zarówno rozpoczęciem konwersacji, jak i polubieniem posta, czy strony na Facebooku.
  • Kontakty – ten cel przydaje się, gdy zależy nam na pozyskiwaniu kontaktów w postaci umówionych wizyt, konsultacji, zapytań o usługi i tym podobnych.
  • Promocja aplikacji – warto z niej skorzystać, gdy chcemy by więcej osób zainstalowało naszą aplikację, bądź wykonała konkretne działania wewnątrz niej.
  • Sprzedaż – cel Sprzedaż pomoże nam na zwiększenie liczby dokonywanych zakupów  w naszym sklepie internetowym.

Zadbaj o to, by Twoje reklamy dotarły do właściwych osób

Meta Ads daje nam możliwość bardzo dokładnego zdefiniowania zarówno grupy odbiorców, do jakiej chcemy kierować reklamy, jak i umiejscowień tych właśnie reklam. 

W większości przypadków najlepsza praktyka dotycząca umiejscowień wygląda następująco – aby prowadzić skuteczne kampanie, najlepiej aktywować wszystkie placementy i nie zmieniać nic ręcznie. Następnie należy dostarczyć odpowiednia formaty grafik i filmów, by każda reklama w danym umiejscowieniu wyglądała jak najlepiej (np.: wgraj do zasobów materiał o formacie 9:16, by stworzyć atrakcyjnie wyglądającą reklamę na Facebook stories czy Instagram reels). 

Dzięki temu platforma Facebook Ads będzie w stanie zoptymalizować ukazywane reklamy tak, by osiągnąć pożądany przez nas cel przy najniższych kosztach. 

Jeśli chcesz postawić na dokładność i określić wszystkie umiejscowienia manualnie, dowiedz się więcej na ten temat, na przykład poprzez zapoznanie się ze specjalistycznymi artykułami na ten temat.  

Jeśli chodzi o grupę odbiorców Twoich reklam, pamiętaj by nie była ona ani zbyt szeroka, ani zbyt wąska. Do sprawdzenia tego, czy wielkość grupy odbiorców jest odpowiednia przydaje się ikona miary po prawej stronie panelu Facebook Ads na poziomie edycji grupy reklam. Miara ta wskazywać może na wybrane pola określające estymowaną wielkość grupy odbiorców. W przypadku, gdy strzałka umiejscowiona będzie blisko środka (a najlepiej lekko na prawo od niego), a wskazywane pole jest zielone, to oznacza że nasza wielkość grupy odbiorców jest w sam raz. 

Wielkością grupy odbiorców możemy manipulować poprzez zmniejszanie i zwiększanie przedziału wiekowego użytkowników, do których chcemy kierować reklamy, a także dodając i zawężając ich zainteresowania, bądź lokalizację.

Warto testować nowe grupy odbiorców, ich zainteresowania, a także tworzyć tzw. lookalikes oraz grupy pod kampanie remarketingowe. Meta Ads daje nam tutaj naprawdę szerokie pole do popisu. 

Materiały kreatywne w reklamach Facebook Ads – dobre praktyki 

Jeśli chcesz, by Twoje reklamy przyciągnęły jak najwięcej użytkowników, musisz przede wszystkim przyciągnąć ich uwagę i sprawić, by na moment zaprzestali oni scrollować. 

Jak to zrobić? Obudź w sobie kreatywność! Pamiętaj jednak przy tym, by materiały kreatywne (grafiki oraz wideo) w Twoich reklamach były zgodne z przekazem Twojej marki, zawierały kolory wykorzystywane do jej aktualnej identyfikacji wizualnej oraz nie odbiegały od niej estetyką. Zastanów się, jak najlepiej zaprezentować swoje produkty i usługi. Możesz wykorzystać do tego poniższe pytania pomocnicze:

  • Czy bardziej pasuje do nich styl minimalistyczny, czy może bardzo kolorowy i żywy? 
  • Czy lepiej wykorzystać animację czy prawdziwe zdjęcia?
  • Co mogę zrobić, by zachęcić użytkowników do wejścia w interakcję z reklamą?
  • Czy moje materiały kreatywne są spójne ze sobą oraz z identyfikacją wizualną mojej marki?

Aby materiały były bardziej atrakcyjne, wykorzystaj storytelling, opinie zadowolonych klientów, lub zaprezentuj zabawną, animowaną postać reprezentującą Twoją markę. Tym sposobem wyróżnisz się na tle konkurencji.

Nie zapomnij o właściwym wykorzystaniu copy na grafikach – tekst powinien być czytelny, zawierać przyciągające uwagę nagłówki, a najważniejsze liczby i słowa (np.: reprezentujące cenę, promocję itp.) powinny być dobrze widoczne i pogrubione. 

Pamiętaj, by Twoja linia kreatywna zawierała wszystkie formaty wykorzystywane przy wybranych umiejscowieniach reklam na Facebooku, Instagramie oraz w Audience Network. Jeśli zatem chcesz wykorzystywać wszystkie umiejscowienia, przygotuj każdą grafikę w formacie JPG bądź PNG oraz wideo w proporcjach 1:1, 1.91:1 oraz 9:16.

Teksty reklam Facebook Ads – dobre praktyki

Tekst to bardzo ważna część reklamy tworzonej poprzez platformę Meta Ads. Gdy już przyciągniemy uwagę potencjalnego klienta elementem graficznym, to od niego zależy czy uwaga ta zostanie utrzymana, bądź przeistoczy się w zaangażowanie, czy użytkownik zdecyduje się jednak scrollować dalej. 

Co zrobić żeby copy Twoich reklam utrzymały uwagę użytkowników i generowały jak najlepsze wyniki? 

  • Teksty Twoich reklam powinny być krótkie i proste. Dłuższe komunikaty możesz umieścić w witrynie, bądź aplikacji do której przekierujesz użytkowników, jednak reklama zdecydowanie nie jest dobrym miejscem na nie. Innymi słowy, nie przesadzaj i nie przedłużaj.
  • Podaj krótki opis tego, co Twój produkt ma do zaoferowania. Zastanów się, jak Twój produkt sprawi, że Twoi klienci lub użytkownicy poczują się po jego użyciu i przedstaw im to w zwięzły, kreatywny sposób. 
  • Wykorzystuj emoji oraz modyfikacje czcionki, takie jak pogrubienia czy kursywę. Pamiętaj jednak, że tego typu urozmaicenia powinny być jedynie dodatkiem, a nie przeważać w tekście.
  • Postaw się w roli klienta pisząc teksty reklamowe – zastanów się, co przekonałoby Cię do Twojej marki, gdybyś to Ty znalazł się na jego miejscu i wykorzystaj to!

Jeśli chodzi o kwestie techniczne, przygotuj po 5 nagłówków i 5 tekstów dla każdej wersji  grafik, bądź wideo, jakie planujesz wykorzystać w reklamie chyba, że planujesz wykorzystać dynamiczny format reklamy. Wtedy teksty powinny być uniwersalne i pasować do wszystkich grafik i/lub wideo, jakie dostarczysz do reklamy. To ważne, by teksty dopasowane były do grafik, z którymi są prezentowane, by nie wprowadzały użytkowników w błąd. 

Dodatkowo, możesz wykorzystać testy A/B do sprawdzenia innych tekstów reklam, aby zdecydować, które działają najlepiej i wykorzystać ich maksymalny potencjał.

Wejdź na wyższy poziom

Bardzo możliwe, że jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z platformą Meta Ads to napotkasz potknięcia na swojej drodze do sukcesu. Pamiętaj jednak że jest to część całego procesu. Swoją wiedzę dotyczącą najlepszych praktyk przy tworzeniu reklam na Facebooku, Instagramie oraz w Audience Network (i nie tylko!) szybko rozwiniesz dzięki śledzeniu nowych artykułów pojawiających się na blogu Up&More. 

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!