Spis treści

    Keyword stuffing to upychanie słów kluczowych, które polega na nienaturalnym nasyceniu strony internetowej słowami kluczowymi. Przykładem jest wypisywanie słów kluczowych w formie listy czy ciągłe powtarzanie frazy głównej strony. Jest to jedna z praktyk Black Hat SEO, do manipulacji pozycjami w wynikach wyszukiwania Google, Bing i innych wyszukiwarkach.

    Keyword stuffing - co to jest? | Blog Up&More

    Stosowanie keyword stuffingu – co na to Google?

    Takie działania są nieetyczne i niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Jeśli roboty Google wykryją manipulacje wynikami wyszukiwania w ten sposób, możemy spodziewać się nałożenia kary, filtru algorytmicznego a nawet usunięcia strony internetowej z indeksu. W 2011 roku, Google wprowadziło algorytm Panda, który wykrywa stronę ze spamem (z keyword stuffing) i obniża jej pozycję.

    Upychanie słów kluczowych odnosi się też do meta description i meta titile. Wpychanie tam samych słów kluczowych, byle było ich jak najwięcej to bardzo jasny sygnał dla robotów wyszukiwarek o keyword stuffingu.

    Przykład na złe używanie słów kluczowych (keyword stuffing):

    Keyword stuffing - przykład | Up&More

    Upychanie słów kluczowych – czy warto?

    Krótkotrwale takie działania podbiją Twoje pozycje w rankingach wyszukiwarek. Jednak patrząc długoterminowo – keyword stuffing zaniża stronę wynikach wyszukiwania. Wielokrotne powtarzanie słów kluczowych w tekście nie tylko obniża czytelność i jakość strony internetowej, ale także obniża nasz autorytet wśród użytkowników (co podwyższa współczynnik odrzuceń). Nie jest dobry sposób na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

    Jak uniknąć keyword stuffing?

    1. Stwórz strategię contentową, która będzie realizowana na Twojej stronie internetowej. Przemyśl, jakich fraz najlepiej użyć, aby odpowiadały na intencje wyszukiwania użytkowników.
    2. Twórz treści o wysokiej jakości i nie dodawaj jak najwięcej fraz kluczowych. Jeśli chcesz, by teksty posiadały naturalnie osadzone słowa kluczowe, skorzystaj z narzędzi jak np. Surfer SEO czy Contadu.
    3. Jeśli Twoje teksy posiadają dużą ilość słów kluczowych, możesz dopisać więcej tekstu – dodatkowy paragraf, czy dobre podsumowanie to rozwiązanie, które zdecydowanie bardziej upłynni treść.

    Porozmawiajmy!

    Kamila Dębska
    Kamila Dębska

    Zajmuje się marketingiem od 3 lat. Najpewniej czuje się w obszarze SEO i UX. W Up&More, jako Specjalista SEO, odpowiada za zwiększanie widoczności naszych klientów.