Spis treści

    Aktywność jest niezwykle interesującym celem reklamowym, ponieważ najczęściej używamy jej jako wsparcia dla innych typów kampanii. W dużym skrócie jej głównym zadaniem jest przede wszystkim pozyskanie jak największej ilości akcji wewnątrz samej platformy Facebooka. Pod hasłem “Aktywność” znajdziemy chociażby takie działania jak: polubienia strony, aktywność dotycząca posta (czyli jego polubienia, komentarze i udostępnienia) czy reakcje na wydarzenie. Jednak ten typ kampanii kryje w sobie o wiele więcej zastosowań, które zdecydowanie warto znać.

    kampania facebook ads z celem aktywność

    Kiedy wybrać kampanię pod generowanie aktywności? 

    Kampanię z tym celem reklamowym warto wybrać zwłaszcza w tym momencie, w którym zbudowaliśmy już odpowiednią rozpoznawalność naszej marki i chcemy teraz zwiększyć zainteresowanie użytkowników naszą firmą, ale też posiadaną przez nas ofertą.

    Wykorzystując ten typ kampanii możemy zachęcić odbiorców do obserwowania naszej strony oraz reagowania na przygotowane przez nas treści poprzez pozostawienie reakcji, komentowanie i udostępnianie. Wybierając cel Aktywność mamy możliwość zwiększyć również liczbę odpowiedzi na wydarzenie na Facebooku, ilość wiadomości czy wyświetlenia filmu. 

    Kampania ta jest także szczególnie polecana, kiedy regularnie prowadzimy działalność na naszych profilach w mediach społecznościowych. Przykładowo, jeśli uda nam się stworzyć niezwykle angażujący wpis to istnieje naprawdę duża szansa, że użytkownicy zaobserwują nasze konto, w oczekiwaniu na więcej równie interesujących treści.

    Jednak w sytuacji, w której udostępniamy typowe posty sprzedażowe, którymi chcemy wygenerować ruch na naszej stronie, ten cel reklamowy może się w tym przypadku nie sprawdzić. Oczywiście możemy podlinkować w treści wpisu naszą witrynę, jednak głównym zadaniem tej kampanii jest uzyskiwanie polubień czy komentarzy, a sama aktywność nie przekłada się na generowanie jak największej ilości wizyt na stronie.  

    Konfiguracja kampanii z celem Aktywność

    W momencie, kiedy zaczynamy tworzyć naszą kampanię, zaraz po wybraniu celu Aktywność, Facebook podpowiada nam zalecane jej zastosowania. Wyróżnia on poruszone już wcześniej wiadomości na Messengerze, WhatsAppie i Instagramie, wyświetlenia filmu, aktywność dotycząca posta czy konwersje. Możemy zatem zauważyć, że Aktywność jest nie tylko celem samym w sobie, ale de facto jest grupą kilku podcelów. Wybór jednego z nich jest możliwy na poziomie zestawu reklam. Co ważne, każdy z nich będzie miał wpływ m.in. na różnorodność dostępnych funkcji czy sam wygląd reklamy.

    Pierwszym podcelem jaki możemy wyróżnić w tej kampanii to Komunikatory. Jego zadaniem jest zachęcenie jak największej ilości osób do kontaktu z naszą marką w Messengerze, WhatsAppie lub na Instagramie. Ze względu na zasady dotyczące ochrony prywatności obowiązujące w Europie, obecnie jedynym dostępnym typem reklamy, który możemy wybrać jest “kliknięcie przenoszące do wiadomości”. Funkcja – wiadomość sponsorowana – nie jest u nas dostępna. Z uwagi na zasady związane z RODO w wynikach nie znajdziemy także rozpoczętych konwersacji. Obecnie jedyna opcja optymalizacji tego typu kampanii to kliknięcia linku. Co więcej, należy pamiętać również, że chcąc wybrać miejsce docelowe jakim jest Instagram czy WhatsApp musimy uprzednio połączyć nasz fanpage z tymi kontami.   

    Kolejnym, chyba najbardziej znanym i najczęściej wykorzystywanym podcelem jest Reklama. Ma on zachęcać użytkowników do obejrzenia filmu albo interakcji z naszym postem bądź wydarzeniem. Promocja postów jest bardzo dobrym rozwiązaniem, jeżeli chcemy zwiększyć zaangażowanie odbiorców wewnątrz serwisu. Jak wiadomo, zasięg organiczny postów na Facebooku widocznie spada, ze względu na algorytmy, które dopasowują treści do obecnych zainteresowań użytkowników. Jeżeli w ostatnim czasie dana osoba nie podjęła żadnych działań wobec naszego fanpage’a bardzo prawdopodobne jest to, że nie zobaczy naszych kolejnych postów. Dlatego też ich promocja pomoże nam w zwiększeniu zasięgu oraz wzmocni interakcję z odbiorcami poprzez ich polubienia, komentarze, udostępnienia, a także kliknięcia “Zobacz więcej”, otwarcie zdjęcia czy przejście do naszego profilu. Warto jednak pamiętać, że nie mamy niestety wpływu na to jaką dokładnie aktywność dokonają użytkownicy pod naszym wpisem.  

    Bardzo podobnie sprawa wygląda w przypadku promocji wydarzeń na Facebooku. Celem naszej kampanii będzie zwiększenie jego zasięgu poprzez dotarcie do osób, które z największym prawdopodobieństwem wezmą w nim udział bądź klikną, że są “zainteresowane”. Pamiętać należy jednak, że przed skonfigurowaniem kampanii musimy stworzyć wydarzenie i je opublikować.

    Ostatnim typem aktywności, jaki możemy wybrać w obrębie podcelu Reklama są wyświetlenia filmu. Należy być tu jednak bardzo uważnym i pamiętać o tym, aby w optymalizacji reklam wybrać “Całkowite odtworzenia”. Sprawi to, że Facebook będzie szukał takich osób, które z największym prawdopodobieństwem odtworzą nasz film przez co najmniej 15 sekund (jeśli film jest krótszy niż 15 sekund, wtedy całkowite odtworzenia będą naliczane w momencie obejrzenia całego materiału wideo). Zostawiając opcję “2-sekundowe ciągłe oświetlenia filmu” po jakimś czasie może okazać się, że nasz film generuje sporą liczbę aktywności, jednak w rzeczywistości będą to najpewniej bierne wyświetlenia, ponieważ większość użytkowników zobaczy jedynie 2 sekundy, a następnie przewinie dalej.

    Witryna internetowa jest trzecim typem podcelu, z którego możemy skorzystać w ramach kampanii. Jej zadaniem jest zachęcenie użytkowników do podjęcia aktywności na naszej stronie. Warto pomyśleć o wykorzystaniu tej opcji w momencie, kiedy przekierowujemy na inną witrynę niż nasza i nie mamy możliwości zainstalowania na niej Pixela Facebooka. Może się tak zdarzyć w sytuacji kiedy reklamujemy się na portalu, który umożliwia wyszukiwanie usług z danej branży (np. Booksy). W takim przypadku ten typ kampanii może sprawdzić się lepiej niż kampanie z celem Ruch lub Sprzedaż.

    W ramach Aktywności możemy zachęcać również naszych użytkowników do korzystania z naszej aplikacji. Warto pamiętać jednak o tym, że chcąc skorzystać z tej opcji, najpierw musimy zarejestrować ją na Facebooku. Dopiero kiedy mamy połączoną aplikację z naszym kontem możemy przystąpić do konfiguracji kampanii. Przy jej tworzeniu musimy wybrać również zdarzenie, pod które chcemy optymalizować naszą kampanię np. rozpoczęcie bezpłatnej subskrypcji. Nie może być to jednak event związany z zakupem w aplikacji – ten typ zdarzenia dostępne jest tylko w ramach celu Sprzedaż.   

    Ostatnim podcelem, który oferuje nam Facebook w ramach kampanii na Aktywność jest Strona na Facebooku. Jego zadaniem jest generowanie polubień fanpage’a na Facebooku. Na ten rodzaj aktywności powinniśmy jednak szczególnie uważać. Z jednej strony jest to dobre narzędzie do budowania społeczności na początku naszej drogi. Jednak same polubienia nie niosą ze sobą szczególnej wartości biznesowej, jeżeli w przyszłości nie przełożą się na zaangażowanie pod organicznymi postami. Niestety nierzadko zdarza się tak, że fani zdobyci w ten sposób, nie udzielają się znacząco na fanpage’u oraz nie konwertują. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio sprofilować grupę odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem w przyszłości mogą będą angażować się w działalność marki i nie będą jedynie przypadkowymi obserwatorami.   

    Optymalizacja wyświetleń reklam kampanii na aktywność 

    Przyjrzymy się teraz dostępnym metodom optymalizacji wyświetleń w kampanii na aktywność. Przed wybraniem jednego z nich przede wszystkim musisz wiedzieć co chcesz osiągnąć uruchamiając kampanię reklamową. 


    Optymalizacja pod kątem wyświetleń reklamy dla reklam:

    • Aktywność dotyczącą posta – reklamy będą wyświetlane osobom, które z największym prawdopodobieństwem polubią, udostępnią bądź skomentują post
    • Unikatowy zasięg dzienny – reklama będzie wyświetlana danej osobie nie więcej niż raz dziennie
    • Wyświetlenia – reklama będzie wyświetlana tak często, ile to będzie możliwe
    • Reakcja na wydarzenie (dla wydarzenia) – reklama będzie wyświetlana osobom, które z największym prawdopodobieństwem zareagują na nasze wydarzenie
    • Całkowite odtworzenia (dla wideo) – reklama wideo będzie wyświetlana osobom, które z największym prawdopodobieństwem obejrzą cały film, o ile będzie on trwał krócej niż 15 sekund. W przypadku dłuższych wideo, reklama będzie optymalizowana pod wyświetlenia tym użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem obejrzą przynajmniej 15 sekund
    • 2-sekundowe ciągłe wyświetlenia filmu (dla wideo) – reklama optymalizowana pod osoby, które z największym prawdopodobieństwem nieprzerwanie obejrzą przynajmniej 2 sekundy filmu, w momencie kiedy na ekranie będzie widoczne co najmniej 50% pikseli filmu

    Optymalizacja pod kątem wyświetleń reklamy dla witryny:

    • Konwersje – reklamy będą wyświetlane osobom, które będą skłonne podjąć określone działanie w witrynie internetowej 
    • Wyświetlanie strony docelowej – reklamy będą pokazywane tym użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem wyświetlą naszą stronę lub materiał błyskawiczny powiązany z reklamą
    • Kliknięcia linku – reklama będzie wyświetlana osobom, które z największym prawdopodobieństwem w nie klikną
    • Unikatowy zasięg dzienny –  reklama będzie wyświetlana danej osobie nie więcej niż raz dziennie
    • Wyświetlenia – reklama będzie wyświetlana tak często, ile to będzie możliwe

    Optymalizacja pod kątem wyświetleń reklamy dla strony na Facebooku:

    • Polubienia strony – reklamy będą wyświetlane odpowiednim osobom, aby pomóc Ci uzyskać więcej polubień strony po najniższej cenie

    Optymalizacja pod kątem wyświetleń reklamy dla komunikatorów:

    • Konwersacje – maksymalizowanie liczby konwersji poprzez wyświetlanie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem nawiążą z nami konwersację poprzez komunikator
    • Kliknięcia linku – reklama będzie wyświetlana osobom, które z największym prawdopodobieństwem w nie klikną

    Optymalizacja pod kątem wyświetleń reklamy dla aplikacji:

    • Zdarzenia w aplikacji – reklamy będą wyświetlane osobom, które będą skłonne podjąć konkretne działanie w aplikacji przynajmniej raz
    • Kliknięcia linku – reklama będzie wyświetlana osobom, które z największym prawdopodobieństwem w nie klikną
    • Unikatowy zasięg dzienny –  reklama będzie wyświetlana danej osobie nie więcej niż raz dziennie

    Podsumowanie kampanii z celem Aktywność 

    Kampania na aktywność jest dobrym rozwiązaniem, kiedy chcielibyśmy zwiększyć zasięg naszych postów czy poszerzyć grono naszych fanów na Facebooku, w celu budowania zaufania do naszej firmy lub późniejszych działań organicznych. Sprawdzi się ona na pewno na początku naszych działań, kiedy jesteśmy na górze naszego lejka marketingowego, jak i również jest doskonałym wsparciem innych kampanii znajdujących się w nim niżej.

    Porozmawiajmy!

    Aleksandra Wrońska
    Aleksandra Wrońska

    Z marketingiem internetowym związana od dwóch lat, jednak mimo tej stosunkowo krótkiej obecności w branży na swoim koncie ma już prowadzenie kampanii reklamowych dla małych i dużych firm, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Digital marketing traktuje nie tylko jako pracę, ale również i pasje, dlatego każdego dnia stara się poszerzać swoją wiedzę oraz umiejętności. Do Up&More dołączyła w styczniu 2023, gdzie zajmuje się obsługą projektów w Facebook Ads, Google Ads i Apple Search Ads.