Aktualności

17.09.2020 #WeKnowMore

Promowanie lokalnego biznesu w ramach employer branding

Termin „employer branding” jest już dzisiaj bardzo dobrze znany i mocno zakorzeniony w głowach osób zarządzających marką. EB, koncentruje się na budowaniu wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy. Dobrego, czyli takiego u którego CHCEMY pracować i zgłaszamy się do niego z własnego wyboru, a nie takiego, u którego pracować MUSIMY, bo innego wyboru nie mamy. Hasło „pracodawca z wyboru” bardzo często pojawia się w definicjach „employer branding”, a sama strategia dotyczy przede wszystkim działań HR-owych oraz PR-owych. Jak odpowiednio ją wdrożyć w przypadku promowania lokalnego biznesu? Oto kilka wskazówek.

Każdy pracodawca mógłby powiedzieć, że pracownik jest dla jego firmy najważniejszym zasobem. Jednak, czy faktycznie ta teoria pokrywa się z praktyką? Okazuje się, że niekoniecznie. Tylko nieliczne firmy badają jak wypadają w oczach pracowników, a bez tego kroku wdrażanie strategii „employer branding” będzie pustą PR-ową wydmuszką. Co więcej, jeśli będziesz promować się jako godny pracodawca, stawiający swoich pracowników na pierwszym miejscu, podczas gdy w rzeczywistości twój personel nie jest zadowolony z warunków pracy, możesz na lata pogrążyć swój wizerunek i zrobić prawdziwy czarny PR, który wybielić będzie niesamowicie trudno. Jest to szczególnie ważne w kontekście promowania biznesu lokalnego, czyli takiego, który swoje działania skupia wokół określonej społeczności na określonym regionie – gminy, powiatu itd. Zatem w takich warunkach informacje o biznesie czy jego kulisach, a także oferowanych warunkach pracy rozchodzą się znacznie szybciej niż w przypadku większych firm, docierających ze swoim produktem czy usługą do klienta globalnego. Poza tym warto pamiętać o fakcie, że niezadowolony pracownik będzie mógł wystawić Ci recenzję w Internecie, np. na lokalnym forum czy grupie lokalsów na FB, a z taką negatywną opinią bardzo ciężko później dyskutować w taki sposób, by nie narazić się na kolejne ataki.

Zanim więc zaczniesz mówić i pisać o sobie jako o pracodawcy dbającym o swoich pracowników, sprawdź najpierw czy Twoi pracownicy rzeczywiście uważają Cię za godnego pracodawcę. Przeprowadź stosowne ankiety, oczywiście anonimowe i zapewnij swoich pracowników, że ich opinie posłużą jedynie do wyciągnięcia wniosków na przyszłość. Możesz również poszukać opinii o swoim biznesie w sieci – być może ktoś już gdzieś napisał, co sądzi o pracy w Twojej firmie.

Co jeszcze należy wiedzieć o employer branding, aby przynosił efekty?

Przeczytaj cały artykuł Klaudii Kolman, Social Media Specialist w Up&More dla magazynu Tygrysy Biznesu

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!