24.01.2020 #WeKnowMore
Czy mieszkania kupuje się przez Internet?
Gdy produkt jest drogi, a proces zakupowy rozłożony w czasie – jakie działania online podjąć? Ceny mieszkań w całej Polsce z miesiąca na miesiąc rosną, a mimo to popyt na nieruchomości nie spada. Nie zmieniły się też radykalnie warunki kredytowe, my zaś nie zarabiamy tyle co mieszkańcy Europy Zachodniej. A jednak 2019 deweloperzy mieszkaniowi zamknęli z przekroczonymi planami sprzedażowymi i ostrożnie, ale z pozytywnym nastawieniem patrzą na rok 2020. Jakich aktywności w ramach marketingu online możemy spodziewać się z ich strony?
Według danych GUS w roku 2019 oddano ponad 200 tys. mieszkań – to rekord. Deweloperzy budowlani nie próżnowali. Ostatnie tak wielkie liczby w mieszkalnictwie notowano w Polsce 40 lat temu. Nie tylko w skali kraju te statystyki wyglądają imponująco.Wystarczy spojrzeć na coroczny raport Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets”,by zauważyć, że taki wynik uplasował Polskę na trzecim miejscu po Francji i Niemczech w liczbie oddanych do użytku mieszkań.
Czy to oznacza, że mamy w kraju mieszkaniowy raj?
Niestety nie. Dlaczego? Ponieważ w Polsce jesteśmy w europejskim ogonie, jeśli chodzi o liczbę mieszkań przypadających na tysiąc mieszkańców. W 2018 roku było to 380 mieszkań na tysiąc osób, podczas gdy w znajdującej się na pierwszym miejscu Portugalii na tysiąc mieszkańców przypada 579 mieszkań.
Jakie zatem działania z zakresu nowoczesnego marketingu digital prawdopodobnie będą podejmować deweloperzy, aby pomóc sobie w sprzedaży drogich mieszkań?
Przeczytaj cały artykuł Konrada Kamińskiego, managing partner Up&More dla MarketingPrzyKawie.pl