21.11.2019 #WeKnowMore
Analityka aplikacji mobilnych i 3 elementy, na które musisz zwrócić uwagę
Na temat analiz efektywności na stronach internetowych napisano już sporo. Obszar mobile pozostaje pod tym względem słabiej zbadany. Które wskaźniki monitorować, biorąc pod uwagę przyjęte przez siebie priorytety w działaniu aplikacji mobilnej?
1. Wybierz wskaźniki sukcesu
Środowisko analityczne w aplikacjach wprowadza silny rozdział między analizą marketingową (BI) a techniczną (wydajność, UX). Analityka związana ze stronami internetowymi jest praktycznie kompletna, podczas gdy mobile może gubić partie danych. Wyobraźmy sobie np. aplikacje mobilne działające bez dostępu do internetu.
Z reguły implementacje kodów, pikseli są prostsze w środowisku WWW i mogą się odbywać w zasadzie na żywo. Przy aplikacjach czekamy na opublikowanie nowych wersji w store’ach. Samo projektowanie i prowadzenie testów A/B jest znacznie łatwiejsze pod web. Z reguły implementacje kodów, pikseli są prostsze w środowisku WWW i mogą się odbywać w zasadzie na żywo. Przy aplikacjach czekamy na opublikowanie nowych wersji w store’ach. Samo projektowanie i prowadzenie testów A/B jest znacznie łatwiejsze pod web.
W analityce aplikacji najmocniej liczy się badanie i monitorowanie lojalności użytkownika oraz jego wartości w czasie. W podejściu webowym natomiast większą wagę przywiązuje się do okresu tu i teraz.
2. Zadbaj o integrację i tagowanie
Przy wdrożeniu technicznym powinieneś zadbać o odpowiednie wdrożenie systemów tagowania kampanii i źródeł organicznych. Jest to szczególnie istotne w przypadku aplikacji. Zazwyczaj wszystkie działania wykonane przez użytkownika będą bowiem przypisywane do źródła instalacji. Wszystkie nieotagowane źródła będą więc oznaczane jako direct lub not set i będą powodowały dziury w danych.
Każdy z systemów analitycznych ma swoją strukturę partnerów, których możesz zintegrować bezpośrednio. Jeśli prowadzisz działania przez takiego partnera (np. Google, Facebook, InMobi, RTB House, Chartboost, AdColony, AppLovin), powinieneś wykorzystać wbudowaną integrację.
Pozwoli to na przekazywanie do systemu analitycznego danych o wyświetleniach, kliknięciach, instalacjach, grupach, kreacjach itd. Twoja analityka stanie się pełniejsza i łatwiej będziesz mógł zoptymalizować kampanie.