Czym są kampanie Google Ads (dawniej AdWords)?
Google Ads to darmowa platforma reklamowa stworzona przez Google, która umożliwia firmom reklamowanie swoich produktów i usług w sieci. Dzięki temu reklamodawcy mogą wyświetlać swoje reklamy w wynikach wyszukiwania Google, na stronach partnerskich oraz na innych platformach takich jak np. YouTube.
W skład kampanii Google Ads (dawniej AdWords) wchodzą dwa duże segmenty: grupy reklam i reklamy. Ponadto w kampaniach w wyszukiwarce istotne są jeszcze słowa kluczowe. To frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, gdy poszukują określonych informacji lub produktów. Reklamy wyświetlane są wówczas w odpowiedzi na takie zapytania zawierające te słowa kluczowe. Kampanie Google Ads umożliwiają bardzo precyzyjne targetowanie, co oznacza, że reklamy można kierować do konkretnych grup docelowych, określając je ze względu na zainteresowania, lokalizacje, wiek czy płeć. Dodatkowo kampanie Google Ads oferują wiele formatów reklamowych, takich jak tekstowe, graficzne, wideo czy też reklamy w aplikacjach mobilnych.
Czym różnią się kampanie Google Ads od pozycjonowania?
Kampanie Google Ads i pozycjonowanie są dwoma różnymi strategiami marketingowymi, które mają na celu zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarkach internetowych. Kampanie Google Ads, są działaniami płatnymi i pozwalają na natychmiastowe zwiększenie widoczności, ale wymagają bezpośrednio wkładu finansowego na reklamy i są bardziej krótkoterminowe. Pozycjonowanie organiczne dąży do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez optymalizację strony i zdobywanie naturalnych linków. Jest to proces długoterminowy, który może generować trwałe rezultaty.
Podstawowe pojęcia związane z kampaniami Google Ads
Zanim rozpoczniesz pracę z reklamami w Google Ads, warto abyś poznał kilka kluczowych pojęć:
- Kampania – jest to podstawowa jednostka w Google Ads. Kampania skupia się na określonym celu reklamowym, a także na określonym produkcie, usłudze lub grupie słów kluczowych. W ramach jednej kampanii możesz tworzyć różne grupy reklam i reklamy.
- Grupa reklam – to zbiór powiązanych ze sobą słów kluczowych, reklam i stron docelowych. Grupy reklamowe pomagają zorganizować kampanię i skupić się na konkretnym temacie lub kategorii produktów. Dzięki grupom reklamowym możesz dostosować treści reklam do określonej grupy odbiorców.
- Słowo kluczowe – słowa lub wyrażenia, które są wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Słowa kluczowe są bardzo istotnym elementem w kampanii Google Ads, ponieważ decydują o tym, kiedy i gdzie będą wyświetlane Twoje reklamy.
- Reklama – może być tekstowa, graficzna lub wideo. Ma na celu przyciągnąć uwagę użytkowników i zachęcić ich do kliknięcia. Każde reklamy obowiązuje określony format i warto sprawdzić te parametry zanim zaczniemy przygotowywać grafiki. Pamiętaj też, że treści reklamy powinny być atrakcyjne i zachęcająca do działania.
- Strona docelowa – to konkretna strona na twojej witrynie, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę. Strona docelowa powinna być zgodna tematycznie z reklamą i zawierać odpowiednie informacje lub oferty, które są zgodne z intencją wyszukiwania użytkownika.
- CPC (koszt za kliknięcie) – to jeden z kilku modeli płatności w kampaniach Google Ads, w którym płacisz za każde kliknięcie w twoją reklamę. Koszt za kliknięcie może się różnić w zależności od konkurencji na słowa kluczowe oraz jakości i atrakcyjności reklamy.
- Konwersja – to określone działanie, które chcesz, aby użytkownik wykonał po kliknięciu w reklamę. Może to być zakup produktu, wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie aplikacji itp. Jeśli chcesz, aby użytkownik zrobił coś na Twojej stronie, warto wspomnieć o tym za pomocą wezwania do działania.
- Remarketing – to strategia, która polega na docieraniu do osób, które wcześniej miały kontakt z Twoją stroną internetową, ale nie dokonały żądanej konwersji. Dzięki remarketingowi możesz wyświetlać reklamy tym użytkownikom na różnych platformach Google, przypominając im o Twojej firmie i zachęcając do powrotu i dokonania konwersji.
Jak działają kampanie Google Ads?
Prowadzenie kampanii Google Ads opiera się na pewnego rodzaju schemacie i algorytmach Google. Początkowe kroki uruchamiania kampanii wyglądają następująco:
- Wybór słów kluczowych. Pierwszym krokiem jest wybór odpowiednich słów kluczowych, które są związane z twoim produktem, usługą lub branżą. W tym celu możesz też użyć Planera słów kluczowych.
- Utworzenie kampanii na wybrany cel reklamowy i stworzenie grup reklam. Słowa kluczowe i reklamy są zorganizowane w grupy reklam, które pomagają w lepszym zarządzaniu kampanią. Grupy reklam powinny być logicznie powiązane tematycznie i umożliwiać dostosowanie treści reklam do konkretnych oczekiwań użytkowników.
- Określenie budżetu i strategii ustalania stawek. Kolejnym krokiem jest określenie budżetu, który jesteś w stanie przeznaczyć na kampanię w Google Ads. Możesz ustawić dzienny limit wydatków lub całkowity budżet na określony okres czasu. Musisz również wybrać strategię płatności, na przykład koszt za kliknięcie (CPC) lub koszt za tysiąc wyświetleń (CPM).
- Tworzenie reklam. Kolejnym krokiem jest stworzenie atrakcyjnych reklam, które przyciągną uwagę użytkowników i zachęcą ich do kliknięcia. Reklamy powinny zawierać nagłówki, teksty reklam oraz link do strony docelowej. Ważne jest, aby reklamy były spójne z wybranymi słowami kluczowymi i odpowiadały na potrzeby użytkowników. Warto dodać też wezwanie do działania jako jeden z nagłówków czy tekstów reklam.
- Analiza wyników, raportowanie i optymalizacja. Finalna część prowadzenia kampanii Google Ads. Regularna analiza wyników i raportowanie, a następnie wprowadzanie zmian i testowanie wniesie Twoje kampanie na wyższy poziom. Możesz korzystać z narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics 4, aby śledzić efektywność reklam, konwersje i zwroty z inwestycji. Na podstawie tych danych możesz podejmować informowane decyzje dotyczące optymalizacji i dostosowywania kampanii.
Czym zajmuje się agencja Google Ads?
Głównym zadaniem agencji Google Ads jest prowadzenie kampanii w ekosystemie Google. Takie agencje digital oferują również szeroki zakres usług związanych z ogólnie pojętymi reklamami online, które mają na celu optymalizację wyników reklamowych i osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych. Przykładowo mogą zajmować się:
- Długoterminowymi strategiami reklamowymi. Agencje Google Ads pomagają klientom w opracowaniu długoterminowych strategii reklamowych, uwzględniając cele biznesowe i marketingowe. Działają jako partnerzy klientów, dostarczając stałej analizy, optymalizacji i rozwijając kampanie w celu uzyskania maksymalnych rezultatów.
- Planowaniem oraz prowadzeniem kampanii Google Ads. Wspierają klientów w tworzeniu szczegółowego planu kampanii. Pomagają w doborze odpowiednich słów kluczowych, grup reklamowych, uwzględniając budżet i cele klienta.
- Optymalizacją reklam. Specjaliści pracujący w agencjach Google Ads mają doświadczenie w tworzeniu atrakcyjnych i skutecznych reklam. Projektują nagłówki, opisy, linki do stron docelowych oraz inne elementy reklam, aby przyciągnąć uwagę użytkowników i zachęcić ich do kliknięcia. Ponadto, agencje regularnie monitorują i optymalizują reklamy, dostosowując je do zmieniających się potrzeb i trendów.
- Analizą i raportowaniem działań. Agencje Google Ads śledzą i analizują wyniki kampanii, dostarczając klientom szczegółowe raporty dotyczące wydajności i efektywności reklam.
- Szkoleniami i wsparciem technicznym. Agencje marketingowe mogą także prowadzić szkolenia, webinary oraz oferować wsparcie techniczne dla klientów. Pomagają w zrozumieniu narzędzi Google Ads, interpretacji danych analitycznych oraz udzielają porad i wskazówek dotyczących efektywnego zarządzania kampaniami.
Jakie są rodzaje kampanii/reklam Google Ads?
Google Ads oferuje różne typy kampani reklamowych, które można dopasować indywidualnie pod swoje cele biznesowe. Najczęściej wybierane to:
- Kampanie sieci wyszukiwania – to najbardziej podstawowy rodzaj kampanii w Google Ads. Reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google, gdy użytkownicy wpisują związane z nimi zapytania. Reklamy tekstowe używane w sieci wyszukiwania składają się z nagłówków, tekstów reklam i adresu URL. Pozwalają dotrzeć do użytkowników w momencie, gdy poszukują oni konkretnych informacji lub produktów.
- Kampanie sieci reklamowej. Sieć reklamowa Google to zbiór stron internetowych, aplikacji mobilnych i innych platform partnerskich, na których reklamy Google mogą być wyświetlane. Kampanie sieci reklamowej umożliwiają wykorzystanie różnych formatów reklamowych, takich jak banery graficzne, reklamy tekstowe, reklamy wideo i reklamy responsywne, które są dostosowane do różnych rozmiarów i układów stron.
- Kampanie produktowe (lub kampanie shoppingowe) to kampanie dedykowane dla sklepów internetowych. Pozwalają na wyświetlanie reklam produktowych w wynikach wyszukiwania Google oraz w sieci reklamowej Google. Reklamy produktowe zawierają zdjęcie produktu, tytuł, opis, cenę i nazwę sklepu. Umożliwiają one użytkownikom łatwe porównywanie produktów i przekierowanie ich bezpośrednio do strony produktu w sklepie internetowym.
- Kampanie wideo. Google Ads umożliwia tworzenie kampanii reklamowych opartych na wideo. Reklamy wideo mogą być wyświetlane na YouTube oraz w sieci reklamowej Google. Reklamy wideo mogą być odtwarzane przed, w trakcie lub po odtworzeniu innych treści wideo. Oferują one możliwość przyciągnięcia uwagi za pomocą dynamicznego kontentu wizualnego i dźwiękowego.
- Kampanie reklam w aplikacjach mobilnych, polecane, jeśli chcesz promować aplikację. Reklamy mogą być wyświetlane na platformie Android i iOS, zwiększając świadomość marki i generując instalacje aplikacji.
- Kampanie remarketingowe, które pozwalają docierać do osób, które wcześniej miały kontakt z twoją stroną internetową lub aplikacją. Reklamy remarketingowe są wyświetlane tym użytkownikom w ramach sieci reklamowej Google i mogą przypominać im o twoich produktach lub ofertach. To skuteczny sposób na zwiększenie konwersji i powtórne zaangażowanie potencjalnych klientów.
Jak tworzyć treści reklam Google Ads?
Tworzenie skutecznych treści reklamowych w Google Ads jest bardzo istotne, jeśli chcemy przyciągnąć uwagę użytkowników, zainteresować ich ofertą i skłonić do kliknięcia (oraz konwersji). Jak więc pisać skuteczne teksty reklamowe?
Krótko, zwięźle i na temat 🙂 Pamiętaj, żeby precyzyjnie przekazywać informacje. Treści reklamowe powinny być krótkie, klarowne i jasno komunikować najważniejsze informacje o produkcie lub ofercie. Skoncentruj się na unikalnych cechach i korzyściach, które przyciągną uwagę odbiorców. Wykorzystaj siłę nagłówków, dodaj do nich słowo kluczowe istotne dla Twojego biznesu. Nie zapomnij dodać też Call-to-action (CTA) do Twojej reklamy. Dodanie wyraźnej zachęty do działania jest istotne, aby skłonić użytkowników do podjęcia pożądanej akcji. Wykorzystaj wyrażenia takie jak „Kup teraz”, „Zarejestruj się”, „Skorzystaj z promocji” itp., aby jasno określić, co oczekujesz od użytkownika. W zależności od wybranego typu kampanii, pamiętaj aby dopasować treści reklam do odpowiednich formatów. Jeśli tworzysz reklamy tekstowe, skup się na przekazie w formie tekstu. Jeśli korzystasz z reklam wideo, zadbaj o atrakcyjne wizualnie i angażujące treści wideo.
Na czym polega budowanie strategii Google Ads?
Ciężko jest prowadzić jakiekolwiek działania marketingowe, bez szkieletu całego projektu czyli strategii Google Ads. Jak się za nią zabrać?
- Określ swoje cele. Pierwszym krokiem w budowaniu strategii Google Ads jest jasne określenie celów reklamowych. Zdecyduj czy chcesz zwiększyć świadomość marki, generować więcej ruchu na stronie, zwiększyć sprzedaż, pozyskiwać nowych klientów czy budować bazę potencjalnych klientów?
- Zrozum swoją grupę docelową i stwórz personę marketingową. W tym kroku ważne jest, aby uwzględnić ich preferencje, potrzeby, zachowania i zainteresowania. Dopasowanie treści reklamowych do oczekiwań i potrzeb Twoich odbiorców ma kluczowe znaczenie dla skuteczności kampanii. Przeprowadź badania rynku, analizę konkurencji i wykorzystaj narzędzia analityczne, aby uzyskać głębszy wgląd w profil swojej grupy docelowej – to bezcenna wiedza dla specjalisty Google Ads.
- Wybierz odpowiednie słowa kluczowe. Przeprowadź research, aby znaleźć potencjalnie najbardziej efektywne słowa kluczowe dla twojej branży i oferty. Wybierz zarówno ogólne, jak i bardziej wyspecjalizowane słowa kluczowe, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców.
- Stwórz atrakcyjne przekazy reklamowe. Czyli takie, które przyciągną uwagę i zainteresują odbiorców i sprawią, że Twoja marka zapadnie w pamięć potencjalnemu klientowi. Skup się na mocnym nagłówku, klarownym przekazie, wykorzystaniu słów kluczowych i dodaniu mocnego CTA.
- Zaprojektuj skuteczny landing page, czyli strony docelowe, na które użytkownicy są kierowani po kliknięciu w reklamę. Upewnij się, że strony docelowe są spójne z treściami reklamowymi i dostarczają odbiorcom wartościowych informacji. Upewnij się, że strona docelowa jest zgodna z treścią reklamy i dostosowana do grupy docelowej. Skup się na czytelności, łatwości nawigacji i umiejscowieniu kluczowych informacji, takich jak oferta, CTA czy formularz kontaktowy.
- Prowadź testy, monitoruj i optymalizuj kampanię. Regularne monitorowanie wyników jest kluczowe dla skutecznego zarządzania strategią Google Ads. Możesz w ramach tego analizować określone dane istotne dla Twojego biznesu, takie jak wskaźniki klikalności (CTR), wskaźniki konwersji, koszt za kliknięcie (CPC) czy współczynnik konwersji lub zaangażowania, aby zidentyfikować mocne i słabe strony kampanii, a następnie wprowadzać kolejne zmiany.
- Na koniec – analizuj konkurencję i bądź na bieżąco z trendami. Testuj nowe rozwiązania i obserwuj konkurencję, aby zidentyfikować ich strategie i taktyki reklamowe. Monitoruj również trendy i zmiany w branży, które mogą mieć wpływ na skuteczność kampanii.
Jak ustalić budżet potrzebny do przeprowadzenia kampanii Google Ads?
Aby ustalić odpowiedni budżet dla kampanii Google Ads, musisz przejść przez kilka kroków. Najpierw zdefiniuj cele kampanii i przeanalizuj działania konkurencji, aby uzyskać lepsze wyobrażenie o sytuacji i konkurencyjności “na rynku wyszukiwarki Google”. Wykonaj również analizę słów kluczowych za pomocą Planera słów kluczowych, który pokaże szacunkowe informacje na temat kosztu danego słowa. Rozpocznij kampanię z mniejszym budżetem, przeprowadzając testy A/B, a następnie monitoruj wyniki, wprowadzaj zmiany i optymalizuj kampanię na podstawie otrzymanych już danych. Pamiętaj też o kontrolowaniu strategii optymalizacji stawek, ponieważ kiedy Twoje konto zbierze z czasem więcej danych i więcej konwersji, strategie ustalane na początku mogą być już nieskuteczne. Obserwuj to uważnie i trzymaj rękę na pulsie.
Konfiguracja konta Google Ads
Podczas pierwszej konfiguracji konta Google Ads skup się na prawidłowym przejściu przez rejestrację poprzez stronę główną Google Ads. Wybierz odpowiedni typ konta, czy to konto osobiste dla reklamowania własnej firmy, czy konto menedżerskie dla zarządzania kontami klientów. Następnie wybierz metodę płatności i podaj niezbędne informacje, aby umożliwić rozliczenia za reklamy. Pamiętaj również o ustawieniu odpowiednich dostępów do konta. Jeśli pracujesz w zespole, możesz udzielać różnym osobom dostępu do konta na odpowiednich poziomach, takich jak administrator, menedżer kampanii czy tylko odczyt. Na koniec zadbaj o integrację z innymi narzędziami takimi jak Google Analytics 4 czy własny CRM. To umożliwi lepsze śledzenie działań użytkowników i integrację danych, co przyczyni się do lepszego zrozumienia i optymalizacji kampanii.
Konfiguracja analityki do Google Ads
Konfiguracja analityki w Google Ads z Google Analytics 4 pozwala na lepsze zrozumienie i analizę skuteczności Twoich kampanii reklamowych. Jak poprawnie skonfigurować GA4?
- Utwórz konto Google Analytics 4 i przez kilka pierwszych punktów postępuj zgodnie z instrukcjami.
- Połącz konta Google Ads z GA4. W tym celu przejdź do administracji w Google Analytics 4 i tam zlokalizuj opcję „Połączenie z Google Ads”.
- Zaimportuj cele z GA4 do Google Ads. Jeśli tylko w Google Analytics 4 masz uprzednio prawidłowo skonfigurowane eventy, możesz po połączeniu konta z Google Ads zaimportować najważniejsze cele. Umożliwi Ci to lepsze śledzenie konwersji i optymalizację kampanii reklamowych na podstawie bardziej szczegółowych danych.
Targetowanie kampanii Google Ads
Jednym z etapów planowania kampanii Google Ads jest wybór grup odbiorców, do których chcemy dotrzeć naszymi reklamami. Proces ten nazywany jest targetowaniem (target to z angielskiego cel). Google umożliwia targetowanie na podstawie różnych czynników, takich jak:
- Słowa kluczowe, dzięki którym reklama trafi do użytkowników, którzy wyszukują konkretnych haseł w wyszukiwarce. Jeżeli naszą grupą docelową są osoby, które szukają firmy przeprowadzkowej, to w słowach kluczowych umieścimy np. “przeprowadzki”.
- Lokalizacja, pozwalająca na wybór obszaru, na którym wyświetlą się nasze reklamy. Możemy wskazać konkretny kraj, region, miasto czy obszar ograniczony okręgiem.
- Demografia, która pozwala na targetowanie reklam do użytkowników o określonym wieku, płci czy stanie cywilnym.
- Zainteresowania i zachowania, pozwalające dobrać potencjalnych odbiorców na podstawie ich zainteresowań (wybieranych z obszernej listy) lub zachowań, które prezentują w Internecie.
- Urządzenia, dzięki którym reklamy wyświetlą się na smartfonach, tabletach lub w przeglądarce.
- Określone witryny i aplikacje.
- Retargeting, pozwalający skierować reklamy do osób, które wcześniej weszły w interakcje z naszą stroną lub reklamami.
Nie wszystkie opcje są dostępne dla wszystkich typów kampanii. Przykładowo, kampania Performance Max pozwala na targetowanie reklam tylko w niewielkim stopniu.
Optymalizacja kampanii Google Ads
Optymalizacja to nic innego jak stałe poprawianie i ulepszanie poszczególnych elementów kampanii. Każdy chce, aby jego reklamy były skuteczne i przynosiły jak najwięcej konwersji czy przychodów. Optymalizacja w Google Ads skupia się przede wszystkim na obszarach, takich jak:
- Dobór odpowiednich słów kluczowych oraz ich typów dopasowań.
- Ulepszanie grup reklam oraz ich treści i zasobów.
- Dostosowywanie budżetów, docelowych kosztów i strategii ustalania stawek.
- Testowanie różnych rodzajów strategii, kreacji i zawartości.
- Analizowanie wyników, co pozwala na wyciąganie wniosków.
Im bardziej doświadczony specjalista, tym mniej testów przed nim. Jeżeli ktoś prowadził już podobną kampanię w przeszłości to wie, jakie ustawienia będą prawdopodobnie najbardziej optymalne. Nie oznacza to jednak, że nie należy testować nowych rozwiązań.
Korzyści z prowadzenia kampanii Google Ads
Prawie 92% wszystkich użytkowników Internetu korzystało z wyszukiwarki Google w 2022 r. W Polsce było to ponad 96%. Nie pozostawia to wątpliwości, kto dominuje w Internecie. Reklamowanie się w sieci, która dociera do tak dużej części rynku, to pierwszy powód, dla którego warto korzystać z Google Ads. Poza nim jest cała masa innych, takich jak np.:
- Niski próg wejścia. Niemal każdy może postawić podstawową kampanię, która będzie generowała “jakieś” wyniki.
- Duża ilość agencji i ekspertów, którzy są wyspecjalizowani w prowadzeniu kont Google Ads.
- Darmowy dostęp do masy systemów wspomagających, takich jak Google Analytics, Google Merchant Center czy Looker Studio.
- Precyzyjne docieranie do grup docelowych.
- Efektywność kosztowa reklam, płacisz tylko za to, co jest celem kampanii.
- Wiele typów kampanii, które sprawdzają się w różnych przypadkach.
- Kontrola budżetu.
I wiele innych mniejszych lub większych cech, które będą przydatne w zależności od typu działalności, którą chcemy reklamować.
Efekty kampanii Google Ads
Efekty kampanii będą różniły się w zależności od bardzo wielu czynników. Oprócz najbardziej oczywistych, takich jak budżet, konfiguracja kampanii czy cel działań, mamy inne elementy, które wpływają na wyniki. Są to między innymi:
- Popularność marki.
- Działania konkurencji.
- Trendy sezonowe.
- Wydarzenia na świecie.
- Dostępność towaru.
- Szybkość dostaw.
- Opinie klientów.
- I wiele innych.
Praca, którą włożą specjaliści w Twoje reklamy to tylko składowa do osiągnięcia sukcesu. Ważne jest, by współpraca między agencją marketingową a osobami odpowiedzialnymi za wygląd strony i inne działy przebiegała sprawnie.
Efekty uzyskiwane dzięki Google Ads możemy oceniać na podstawie danych zawartych np. w raportach Google Ads czy w przygotowanych wcześniej widokach Google Analytics. Ważne jest, aby kampanie miały jasno ustalone cele. Jeżeli prowadzimy kampanię sprzedażową, to takim KPI może być konkretny ROAS lub wzrost wartości koszyka o X%. Jeżeli interesują nas konkretne akcje wykonywane na naszej stronie, jak np. pobranie pliku PDF, to również powinniśmy ustalić wartość takiej akcji, aby później ustawić odpowiednie CPA w Google Ads. Na podstawie wyników możemy odnajdywać miejsca, które wymagają poprawy i ewentualnie wykonywać testy A/B, które pozwolą na jak bardziej efektywne prowadzenie kampanii.
Wpływ konkurencji na działania prowadzone w Google Ads
Konkurencja wpływa na sposób konfiguracji kampanii w Google Ads i na osiągane przez nie wyniki — to oczywiste. Im rynek jest bardziej konkurencyjny, tym nasze działania powinny być bardziej zdecydowane i dokładniejsze. Wysoka konkurencja powoduje wzrost kosztów reklam przez wyższe stawki CPC przy wykorzystywaniu najpopularniejszych słów kluczowych. Firmy, które konkurują o tę samą grupę docelową, stale przebijają się stawkami, przez co koszt kliknięcia w reklamę jest wyższy.
Z drugiej strony wysoka konkurencja wpływa pozytywnie na jakość reklam. Przedsiębiorstwa starają się, aby ich reklamy były lepsze od konkurencji, przez co napędzają się wzajemnie do przykładania jak największej wagi do tego elementu. Dzięki temu wrażenia użytkowników są lepsze, niż w przypadku reklam firm, które nie mają konkurencji.
Korzystają na tym dwie strony: Google (przez wyższe koszty reklam) oraz klienci (przez lepszą jakość reklam). Najbardziej stratni są przedsiębiorcy, którzy muszą zwiększać budżet reklamowy oraz mediowy, aby nie zostać prześcigniętymi przez konkurencję.
Narzędzia niezbędne do prowadzenia kampanii Google Ads
Google Ads jest narzędziem rozbudowanym na tyle, że teoretycznie możemy korzystać z niego bez innych wspomagaczy. Tyczy się to jednak tylko prostych kampanii, które nie wymagają dodatkowej analityki czy zasobów. Jeżeli zależy nam na tym, żeby utworzyć kampanię w sieci wyszukiwania, która będzie przekierowywała użytkowników na naszą stronę, to możemy to zrobić mając do dyspozycji tylko Google Ads. W tym przypadku będziemy zbierać dane podstawowe, takie jak liczba kliknięć, wyświetleń czy koszt. Schody zaczynają się, gdy chcemy promować nasze produkty, zliczać bardziej skomplikowane konwersje czy głębiej analizować wyniki. Do tego potrzebujemy już zewnętrznych narzędzi (chociaż zwykle są one produktami Google, więc ciężko o nich mówić “zewnętrzne”). Specjaliści wykorzystują takie narzędzia jak:
- Google Analytics: do dokładniejszej analizy danych, zwłaszcza dot. stricte strony i ścieżek użytkowników, a nie samych wyników reklam.
- Google Tag Manager: m.in. do śledzenia konkretnych konwersji i zachowań wśród użytkowników.
- Google Merchant Center: niezbędne w przypadku kampanii produktowych lub pMax i Discovery z feedem produktowym. Narzędzie pozwala na import produktów i podstawowe zarządzanie naszymi produktami.
- Looker Studio: panel umożliwiający tworzenie raportów z możliwością przejrzystej prezentacji danych.
- Firebase: narzędzie pozwalające na zarządzanie aplikacjami mobilnymi, które chcemy promować w kampaniach.
Ponadto Google Ads ma wbudowane planery, które warto znać:
- Planer skuteczności: narzędzie służące do szacowania wpływu zmian w kampaniach na ich wyniki.
- Planer zasięgu: wykorzystywany w przypadku kampanii wideo (YouTube), pomagający oszacować zasięg naszych materiałów.
Planer słów kluczowych: narzędzie pozwalające znaleźć skuteczniejsze słowa kluczowe do naszych grup reklam.
Dlaczego warto wybrać realizację kampanie Google Ads z Up&More?
Agencji marketingu internetowego na rynku jest naprawdę wiele. Każda wyróżnia się na tle konkurencji mniej lub bardziej. Dlaczego więc powinieneś wybrać Up&More? Po pierwsze ze względu na gwarancję najlepszych wyników, dzięki której nasi klienci współpracują z nami latami. Niektórzy prawie od samego początku istnienia naszej firmy! Po drugie przez profesjonalizm i ciągły rozwój specjalistów. Wypracowane nawyki i trzymanie ręki na pulsie przy każdych zmianach systemu Google Ads pozwalają na prześciganie konkurencji. Trzecim powodem powinien być stopień specjalizacji naszych ekspertów. Niektórzy od lat pracują z kampaniami dotyczącymi promocji aplikacji, a inni są mistrzami pozyskiwania kontaktów. Masz gwarancję, że osoba, która będzie zajmowała się Twoimi kampaniami, będzie znała się na rzeczy! Warto też wspomnieć o sztucznej inteligencji, która od jakiegoś czasu jest coraz popularniejsza — okiełzaliśmy ją niemal w stu procentach, dzięki czemu możemy tworzyć skuteczniejsze treści. Nadal się wahasz? Sprawdź, co mówią o Up&More nasi klienci i jakie wyniki udało nam się wypracować.