Vantage Development

Jak dzięki kampaniom w Google i na Facebooku wygenerowaliśmy sprzedaż ponad 1 580 mieszkań?

Vantage Development to lider na rynku nieruchomości, z ponad 10 letnim doświadczeniem w branży. Nowoczesne projekty, ciągły rozwój, funkcjonalne rozkłady mieszkań to tylko kilka z przewag, które mają w tym silnie konkurencyjnym rynku.

Głównym obszarem działania Vantage Development jest Wrocław, z kilkoma zakończonymi już inwestycjami w Warszawie, a specjalizacją inwestycje wieloetapowe.

Współpracujemy z Vantage Development od lutego 2017. W tym czasie zajęliśmy się realizacją działań reklamowych online łącznie dla 11 inwestycji. Wykorzystując odpowiedni mix kanałów mediowych, zaawansowane możliwości kierowania reklam, machine learning i dodatkowe narzędzia do analizy danych wypracowaliśmy:

  • 46%

    więcej leadów
    w skali miesiąca

  • 1,4x

    niższy
    koszt leada

  • 2x

    wyższy współczynnik
    konwersji na mobile

Wyzwanie / sytuacja wyjściowa

Odprawa przed startem

Początkowo Vantage Development przetestował nasze usługi tylko z wybranymi projektami, jednak widząc poziom współpracy, powierzył nam wsparcie marketingowe wszystkich swoich inwestycji, przy tym w wielu wymiarach: kampanii internetowych, tworzenia stron www i konfiguracji analityki.

Naszym zadaniem było więc stworzenie i realizacja kampanii spójnych dla 11 inwestycji, w tym jednej zaplanowanej aż na 10 lat. Celem zaś generowanie leadów i wsparcie sprzedaży mieszkań. Specyfika biznesu Klienta powoduje, że jednocześnie promujemy kilka inwestycji w ramach jednej lokalizacji – Wrocławia, co jest nie lada wyzwaniem w obliczu licznych konkurentów w tym regionie. Umiejętne planowanie mediów i ich optymalizacja są w tym wypadku kluczowe.

Przebieg kampanii

Lot na wysokim pułapie

Na początku współpracy podjęliśmy się przygotowania stron docelowych z formularzem dla poszczególnych projektów i zaplecza analitycznego w postaci odpowiednio podzielonej na nasze potrzeby struktury konta Google Analytics.

Przy tworzeniu stron docelowych zastosowaliśmy nasze najlepsze praktyki. Dodatkowo wykorzystaliśmy narzędzie HotJar do badania map cieplnych i analizy konwersji w obrębie poszczególnych Landing Pages.

Z pomocą narzędzia wykryliśmy kilka niekorzystnych zachowań użytkowników takich jak nie dostrzeganie CTA, istotne statystycznie kliknięcia w obszary nieklikalne czy porzucenie Landing Page w wybranych sekcjach strony na mobile’u. Wprowadzając stosowne zmiany na stronach docelowych uzyskaliśmy lepsze wyniki kampanii zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. W ramach dalszej optymalizacji wdrożyliśmy testy A/B stron docelowych w narzędziu Google Optimize, dzięki którym identyfikowaliśmy najlepiej konwertujące komunikaty.

W promocji wszystkich inwestycji główną rolę odgrywały kampanie w wyszukiwarce. Tutaj wyzwaniem było przygotowanie struktury kampanii tak, by poszczególne inwestycje promowane w tym samym czasie nie konkurowały ze sobą w aukcji. Odpowiednia segmentacja słów kluczowych, kierowanie na lokalizacje i wykluczenia w kampaniach pozwoliły nam zminimalizować problem kanibalizacji.

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce oraz elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google pozwoliły nam lepiej wykorzystać powierzchnię reklamową, zwiększyć zasięg kampanii i uzyskać wyższy współczynnik konwersji w kampanii.

W Google Ads wykorzystaliśmy wszystkie dostępne kryteria kierowania reklam takie jak odbiorcy o podobnych zainteresowaniach i zamiarach, remarketing, odbiorcy podobni do pozyskanych „leadów” czy wydarzenia w życiu (np. zakup domu). Zamiast korzystać wyłącznie ze „zdefiniowanych grup”, tworzyliśmy też własne na bazie najskuteczniejszych słów kluczowych z kampanii w wyszukiwarce.

Na potrzeby automatyzacji kampanii i wykorzystania machine learningu mierzyliśmy różne typy konwersji na stronach poszczególnych inwestycji - cel główny (wypełniony formularz) oraz mikro-cele (przejście na stronę kontaktu czy kliknięcie w numer telefonu). Dzięki temu algorytmy miały więcej sygnałów do optymalizacji. Niektóre funkcje automatyzacji w Google Ads, takie jak inteligentne określanie stawek z optymalizacją pod docelowy CPA czy kampanie inteligentne, mogliśmy użyć szybciej i przede wszystkim działały skuteczniej.

Bazując na naszym doświadczeniu w branży deweloperskiej, rekomendowaliśmy Klientowi skuteczne rozwiązania nie tylko z zakresu Google Ads, ale także Facebooka. Działania wspieraliśmy dodatkowo kampaniami mailingowymi oraz emisją display u wydawców zewnętrznych.

Wykorzystane produkty i rozwiązania

  • Google Ads
  • Display i Mailing (wydawcy zewnętrzni)
  • Facebook Ads
  • Smart bidding
  • Google Optimize, Hotjar
  • Google Analytics

Efekty

Udane lądowanie

W ciągu dwóch lat współpracy (2017 r. – 2018 r.) osiągnęliśmy ponad 17 500 leadów z kampanii w Google, na Facebooku oraz wysyłek mailingowych i kampanii Display u wydawców zewnętrznych. Łącznie wypromowaliśmy 11 inwestycji, które wygenerowały sprzedaż ponad 1850 mieszkań. Działania prowadziliśmy głównie dla lokalizacji Wrocław, w której nasz Klient zwiększył swój udział w rynku o +1,3 punkty procentowe porównując 2018 r. vs. 2016 r.

Nasza kampania dla Vantage Development została doceniona w międzynarodowym konkursie European Search Awards 2019, w którym zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Real Estate & Property.

Opinia klienta

Kilka słów od Pasażerów

Z agencją Up&More współpracujemy od ponad dwóch lat. W tym czasie wspólnie zrealizowaliśmy bardzo dużo projektów, łączących wiele kanałów mediowych. Zespół Up&More świetnie rozumie specyfikę branży deweloperskiej, dzięki czemu bardzo szybo osiągnęliśmy wymierne efekty pracy. Bardzo doceniam również elastyczne podejście i zaangażowanie agencji w bieżących działaniach.

Marek Cichy, Specjalista ds. Marketingu w Vantage Development

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!