Na początku współpracy podjęliśmy się przygotowania stron docelowych z formularzem dla poszczególnych projektów i zaplecza analitycznego w postaci odpowiednio podzielonej na nasze potrzeby struktury konta Google Analytics.
Przy tworzeniu stron docelowych zastosowaliśmy nasze najlepsze praktyki. Dodatkowo wykorzystaliśmy narzędzie HotJar do badania map cieplnych i analizy konwersji w obrębie poszczególnych Landing Pages.
Z pomocą narzędzia wykryliśmy kilka niekorzystnych zachowań użytkowników takich jak nie dostrzeganie CTA, istotne statystycznie kliknięcia w obszary nieklikalne czy porzucenie Landing Page w wybranych sekcjach strony na mobile’u. Wprowadzając stosowne zmiany na stronach docelowych uzyskaliśmy lepsze wyniki kampanii zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. W ramach dalszej optymalizacji wdrożyliśmy testy A/B stron docelowych w narzędziu Google Optimize, dzięki którym identyfikowaliśmy najlepiej konwertujące komunikaty.
W promocji wszystkich inwestycji główną rolę odgrywały kampanie w wyszukiwarce. Tutaj wyzwaniem było przygotowanie struktury kampanii tak, by poszczególne inwestycje promowane w tym samym czasie nie konkurowały ze sobą w aukcji. Odpowiednia segmentacja słów kluczowych, kierowanie na lokalizacje i wykluczenia w kampaniach pozwoliły nam zminimalizować problem kanibalizacji.
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce oraz elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google pozwoliły nam lepiej wykorzystać powierzchnię reklamową, zwiększyć zasięg kampanii i uzyskać wyższy współczynnik konwersji w kampanii.
W Google Ads wykorzystaliśmy wszystkie dostępne kryteria kierowania reklam takie jak odbiorcy o podobnych zainteresowaniach i zamiarach, remarketing, odbiorcy podobni do pozyskanych „leadów” czy wydarzenia w życiu (np. zakup domu). Zamiast korzystać wyłącznie ze „zdefiniowanych grup”, tworzyliśmy też własne na bazie najskuteczniejszych słów kluczowych z kampanii w wyszukiwarce.
Na potrzeby automatyzacji kampanii i wykorzystania machine learningu mierzyliśmy różne typy konwersji na stronach poszczególnych inwestycji - cel główny (wypełniony formularz) oraz mikro-cele (przejście na stronę kontaktu czy kliknięcie w numer telefonu). Dzięki temu algorytmy miały więcej sygnałów do optymalizacji. Niektóre funkcje automatyzacji w Google Ads, takie jak inteligentne określanie stawek z optymalizacją pod docelowy CPA czy kampanie inteligentne, mogliśmy użyć szybciej i przede wszystkim działały skuteczniej.
Bazując na naszym doświadczeniu w branży deweloperskiej, rekomendowaliśmy Klientowi skuteczne rozwiązania nie tylko z zakresu Google Ads, ale także Facebooka. Działania wspieraliśmy dodatkowo kampaniami mailingowymi oraz emisją display u wydawców zewnętrznych.
Wykorzystane produkty i rozwiązania
- Google Ads
- Display i Mailing (wydawcy zewnętrzni)
- Facebook Ads
- Smart bidding
- Google Optimize, Hotjar
- Google Analytics