Spis treści

    Kampania z celem Ruch służy kierowaniu użytkowników do konkretnego miejsca docelowego, co w przypadku tego celu nie zawsze oznacza samą stronę internetową, ale także przekierowania do aplikacji, do konwersacji w Messengerze czy promowania numeru telefonu, pod którym można skontaktować się w sprawie oferty.

    kampanie Facebook Ads z celem ruch

    Z uwagi na europejskie obostrzenia prawne, reklamy kierujące do Messengera z intencją rozpoczęcia rozmowy są dostępne tylko w ramach tego celu kampanii. Z tego powodu również taka kampania jest optymalizowana pod kliknięcia w przycisk przekierowujący do komunikatora, a nie faktyczne nawiązanie rozmowy.

    Kiedy wybrać kampanię pod generowanie ruchu?

    Przy wyborze celu w kampanii Facebook Ads warto sobie przede wszystkim zadać pytanie, czego oczekujemy od odbiorców reklamy. Jeśli chcemy uzyskać jak największą liczbę wyświetleń, właściwym wyborem będzie cel rozpoznawalności, jeśli oczekujemy konwersji na stronie, wówczas powinniśmy wybrać cel Kontakty lub Sprzedaż, zależnie od charakteru konwersji.

    Jeśli jednak zależy nam na tym, by wygenerować możliwie najwięcej przejść do naszego miejsca docelowego, bez oczekiwania co do zaangażowania – to Ruch jest właściwym wyborem. Najbardziej oczywistym przykładem jest kierowanie w miejsca, których przeczytanie lub odsłuchanie jest celem samym w sobie. Przeczytanie konkretnej treści na blogu, odsłuchanie nowego odcinka podcastu.

    Ruch będzie także pomocny, jeśli z jakiegoś powodu nie mamy wdrożonego piksela w witrynie, a nadal zależy nam na przekierowaniu poza Facebooka – kliknięcia linku to akcja, którą Facebook jest w stanie mierzyć niezależnie od aktualnej implementacji.

    Niezmiennie wybór celu kampanii Facebook ma bezpośredni wpływ na nasze możliwości optymalizacji kampanii – to do osiągania wybranego wyniku będą dążyć algorytmy i na tym opierać osoby z grupy docelowej, którym opłaca się pokazać reklamę.

    Przekierowanie na miejsce docelowe nie tylko pozwala nam jednocześnie informować odbiorców o ofercie czy treści, ale także przyczynia się do budowania listy remarketingowej. Będzie miało to szczególne znaczenie dla tych biznesów, gdzie proces decyzyjny potencjalnego klienta należy do dłuższych.

    Ułatwi to też zebranie wystarczającej ilości danych do optymalizacji pod konwersje, jeśli dopiero zaczynamy komunikację reklamową, a wdrożenie piksela jest bardzo świeże.

    Rola ruchu w lejku sprzedażowym

    Kiedy próbujemy umiejscowić działania generujące ruch w całej strategii marketingowej, jest to zdecydowanie działanie na rzecz rozwoju zainteresowania.

    Odpowiednio przeprowadzone, może też wspomóc budowanie wizerunku – na przykład jako eksperta w swojej branży albo poprzez wzmocnienie widoczności działań pozasprzedażowych.

    Może być też częścią złożonej kampanii reklamowej, na przykład poprzez zwiększenie wolumenu osób na stronie, a w kolejnym etapie ponowne kierowanie do osób, które porzuciły koszyk, odwiedziły stronę kontaktu, czy kliknęły w numer telefonu, tym razem już z innym celem optymalizacji i komunikatem.

    Do pozyskanej dzięki kampanii na Ruch listy remarketingowej możemy też dotrzeć z ofertą specjalną, przeznaczoną tylko dla tych, którzy już byli na stronie.

    Nie można także zapominać, że to cel Ruch wybierzemy, gdy chcemy skłonić odbiorców do interakcji z profilem – przez przekierowanie ich do Messengera – co w tym konkretnym przypadku może działać jako namiastka kampanii pod kontakty.

    Zastanawiasz się nad strukturą kampanii Facebook Ads?

    Na nas możesz polegać! Skontaktuj się z nami i przedstaw swoje potrzeby, a my przygotujemy kompleksową strategię obejmującą różne etapy lejka zakupowego!

    Konfiguracja kampanii z celem Ruch

    Przy tworzeniu kampanii i wyborze celu Ruch już na samym początku Facebook podpowiada nam, jakie są zalecane zastosowania tego typu kampanii, czyli wspomniane już przekierowania na stronę, do aplikacji, na numer telefonu czy też do konwersacji na Messengerze i WhatsApp. Sam charakter miejsca docelowego wybieramy już na poziomie zestawu reklam. Wybrana kategoria miejsca docelowego wpłynie m.in. na dostępne przyciski wezwania do akcji w samej reklamie Facebook Ads i ich wygląd. Te kierujące do komunikatora będą miały specjalną ikonkę by już z poziomu reklamy dać informację użytkownikom, gdzie reklama ich przekieruje. Podobnie dla połączeń telefonicznych.

    To na poziomie zestawu reklam także definiujemy, gdzie nasza reklama ma się wyświetlać oraz jaka jest nasza grupa odbiorców na Facebooku. Możemy wybierać spośród osób, które już w jakiś sposób interaktowały z firmą, lokalizacji, do której chcemy dotrzeć z komunikatem, i innych danych demograficznych. Kryteria te dodatkowo możemy zawęzić konkretnymi zainteresowaniami, które są powiązane z branżą, naszymi klientami czy po prostu tematyką danej treści.

    W przypadku prawidłowego wdrożenia piksela, jako cel optymalizacji oprócz kliknięcia linku możemy także wybrać Wyświetlenie strony docelowej, co będzie oznaczało, że nasz odbiorca zaczekał na załadowanie się strony i znajdujących się na niej kodów mierzących. Ze względu na swoją naturę, opcja ta jest dostępna tylko w przypadku, gdy kampanię kierujemy na witrynę internetową.

    Co istotne, kiedy mamy post na profilu firmowym, który zawiera link, i to zapoznanie się z treścią przekierowania jest naszym głównym celem – wówczas zamiast aktywności wobec posta, warto wybrać Ruch jako cel. Podczas dalszej konfiguracji na poziomie reklamy zamiast tworzenia nowej treści, możemy wybrać z listy profilu ten post, o który nam chodzi.

    Zanim uruchomimy działania, dobrze jest też pochylić się od razu nad grupami remarketingowymi Facebook Ads. Opcje z nimi związane znajdziemy zarówno bezpośrednio przy tworzeniu kampanii – w sekcji grupy niestandardowych odbiorców w ustawieniach targetowania mamy możliwość stworzenia nowej grupy. Drugą opcją jest przejście w narzędziach Facebook Ad Managera (3 poziome kreski na górze paska po lewej stronie) do narzędzia Odbiorcy.

    Potem procedura tworzenia takiej grupy wygląda podobnie – wybieramy źródło informacji, czas zbierania danych oraz opcjonalnie dodatkowe warunki do spełnienia. Dzięki konfiguracji jeszcze przed uruchomieniem kampanii zbierającej ruch nie stracimy danych o użytkownikach.

    Ocena wyników kampanii z celem Ruch

    Kiedy kampanie już były jakiś czas emitowane i mamy pierwsze statystyki, możemy przyjrzeć się efektom.

    Moim zdecydowanie ulubionym widokiem kolumn w Facebook Ad Manager jest zestaw Skuteczność i kliknięcia, i także w tym przypadku sugerowałabym jego wybór do oceny działań. Przedstawia on wszystkie najważniejsze statystyki, a w przypadku Ruchu pokaże nam nie tylko kliknięcia do linku, ale kliknięcia w reklamę w ogóle. Zobaczymy też takie statystyki jak CTR czy koszt kliknięcia, które pozwolą nam ocenić, które elementy kampanii są najskuteczniejsze pod kątem naszego celu marketingowego.

    Jeśli jednak mamy wdrożony piksel, a konto Facebook mierzy konwersje – nadal możemy sprawdzić, czy z naszej kampanii pod Ruch udało się pozyskać jakieś zaangażowanie. W tym celu powinniśmy wejść w edycję kolumn (opcja Dostosuj kolumny w rozwijanym menu) i wybrać te zdarzenia, na których nam zależy. Najczęściej korzysta się z sekcji Zdarzenia standardowe, gdzie dla wszystkich dostępnych konwersji możemy wybrać takie kolumny jak Łącznie (czyli całkowita ilość danej konwersji), Unikatowe konwersje, Wartość konwersji, Koszt i Koszt unikatowego działania.

    Niestety sami musimy pamiętać, które konwersje są mierzone w ramach naszej implementacji, ewentualnie można to jeszcze sprawdzić w danych piksela. Włączenie wszystkich opcji niepotrzebnie skomplikuje ocenę działań – będziemy mieć dużą ilość kolumn z polami o wartości 0. Nam wystarczy łączna ilość danej konwersji, jej średni koszt i ewentualnie wspomniana wartość, jeśli takowa obowiązuje. Po wybraniu kolumn nasz zestaw zmieni nazwę na Ustawienie niestandardowe. Jeśli jesteśmy zadowoleni z zestawu kolumn, wystarczy wybrać opcję Zapisz na prawo od nazwy zestawu, dzięki czemu będziemy mogli do niego szybko wrócić przy kolejnych wejściach na konto reklamowe.

    Jeśli nie mamy konwersji standardowych, jest też rozwiązanie pośrednie – przy samym tylko wdrożeniu piksela nadal możemy skonfigurować konwersje niestandardowe, na przykład oparte o odsłonę konkretnej strony, jak Thank You Page. Tego typu zaangażowanie zdefiniujemy w sekcji Menedżera Zdarzeń, przy jednoczesnej możliwości wskazania, do której standardowej kategorii należy dana akcja.

    Podsumowanie kampanii Ruch Facebook Ads

    Kampanie z celem Ruch mogą mieć swoje konkretne miejsce w strategii digital marketingu. Nie mniej, jeśli naszym celem marketingowym jest generowanie sprzedaży czy zaangażowania, powinna być to jedynie część aktywności. Znaczenie będzie też miało na przykład czy reklamowany biznes zajmuje się też dystrybucją i/lub pozyskaniem klienta, czy właśnie kampania z domysłu powinna mieć charakter informacyjny, który później w odpowiednich okolicznościach skłoni odbiorców do wyboru tego a nie innego produktu.

    Porozmawiajmy!

    Joanna Sopiela
    Joanna Sopiela

    Certyfikowana specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, w Up&More od 2016 roku. Prowadzone przez nią kampanie wielokrotnie wyróżniane były w prestiżowych plebiscytach branżowych. Ma doświadczenie z klientami z branży deweloperskiej, motoryzacyjnej oraz aplikacji mobilnych.