Spis treści

    Kiedy korzystać z displayowych kampanii google ads?

    Kampanie graficzne to doskonałe narzędzie do budowania rozpoznawalności brandu, otwierania lejka sprzedażowego, a także ponownego docierania do odbiorców, gdy ci mieli już okazję zapoznać się z oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. 

    Powinieneś rozważyć skorzystanie z tego rodzaju kampanii w przypadku, gdy:

    chcesz zwiększyć sprzedaż i pozyskać potencjalnych klientów – w kreacjach możesz skorzystać z przekonujących wezwań do działania (CTA – call to action), aby zwiększać sprzedaż i liczbę rejestracji.

    chcesz zwiększyć świadomość brandu lub produktów u odbiorców – możesz stworzyć reklamy, które dostarczają użytkownikom informacji o Twojej marce i zachęcają ich do rozważenia zakupu Twojego produktu.

    chcesz zwiększyć zasięg brandu – możesz wyświetlać reklamy nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale też docierać do osób przeglądających witryny i aplikacje

    chcesz zaprezentować nowy produkt lub usługę, które pojawiły się w Twoim asortymencie

    chcesz dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę, zapoznali się z treściami, bądź oglądali dany produkt lub włożyli go do koszyka (tzw. remarketing).

    Zalety kampanii displayowych w sieci reklamowej

    Docieranie do użytkowników w wielu miejscach: kampanie w sieci reklamowej pozwalają docierać do użytkowników na całym świecie, a w sieć Google wchodzą dziesiątki milionów milionach witryn i aplikacji. Reklamy możesz wyświetlać również w usługach należących do Google (w YouTube i Gmailu).

    Łatwość w obsłudze: kampanie w sieci reklamowej korzystają z systemów uczących się przy określaniu kierowania, ustalaniu stawek i wyborze formatów reklam, aby docierać do nowych lub dotychczasowych odbiorców. Dzięki temu możesz bez wysiłku uzyskać najwyższą skuteczność kampanii. 

    Przygotowanie kampanii zajmuje kilkanaście minut, nawet jeśli jesteś niezaawansowanym użytkownikiem. Jeśli nie jesteś w stanie przygotować atrakcyjnych wizualnie kreacji, możesz skorzystać z darmowej bazy grafik od Google w panelu tworzenia reklam. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i środki, które przeznaczyłbyś na realizację grafik.

    Zoptymalizowane kierowanie: możesz znajdować najskuteczniejsze segmenty odbiorców obejmujące potencjalnych klientów, którzy są najbardziej skłonni do realizowania celów konwersji. W łatwy sposób stworzysz grupy docelowe o konkretnej charakterystyce. Znajdziesz segmenty odbiorców o wspólnych cechach i zainteresowaniach. Dzięki temu dotrzesz do osób, które znajdują się w Twojej grupie docelowej.

    Inteligentne określanie stawek: strategia ustalania stawek, która korzysta z systemów uczących się do optymalizowania kampanii pod kątem liczby lub wartości konwersji we wszystkich aukcjach. Decydując się na wybór zautomatyzowanych strategii określania stawek, oszczędzasz czas i zwiększasz skuteczność kampanii. 

    Specyfikacje przesyłanych reklam displayowych w sieci reklamowej Google

    Reklamy displayowe przyciągają uwagę klientów w witrynach i aplikacjach w sieci reklamowej Google. Google Ads daje kilka możliwości tworzenia elastycznych reklam displayowych oraz niestandardowych przesyłanych reklam displayowych.

    Poniżej prezentujemy listę formatów reklam, które są akceptowane w Google Ads oraz miejsca docelowe, w których dane formaty się wyświetlają.

    Rozmiary reklam

    Kwadratowe i prostokątne  

    200 × 200 Mały kwadrat

    240 × 400 Pionowy prostokąt

    250 × 250 Kwadrat

    250 × 360 Potrójny szeroki ekran

    300 × 250 Baner śródtekstowy

    336 × 280 Duży prostokąt

    580 × 400 Netboard

    Wieżowiec  

    120 × 600 Wieżowiec

    160 × 600 Szeroki wieżowiec

    300 × 600 Reklama na pół strony

    300 × 1050 Pionowy

    Długi baner  

    468 × 60 Baner

    728 × 90 Długi baner

    930 × 180 Górny baner

    970 × 90 Powiększony długi baner

    970 × 250 Billboard

    980 × 120 Panorama

    Na urządzenia mobilne  

    300 × 50 Baner na urządzenia mobilne

    320 × 50 Baner na urządzenia mobilne

    320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne

    Możesz również tworzyć elastyczne reklamy displayowe, które dopasują się do praktycznie każdego miejsca docelowego w sieci reklamowej. Nawet jeśli przesyłasz własne reklamy, warto przesyłać zasoby pozwalające tworzyć elastyczne reklamy displayowe w miejscach, do których niestandardowe reklamy displayowe mogą nie pasować.Dzięki temu zwiększysz szansę na dotarcie do użytkowników w dowolnym miejscu w sieci.

    Kampanie google ads  – na jakie ustawienia zwracać uwagę?

    Skuteczność kampanii google może diametralnie różnić się, w zależności od wielu czynników.   

    Lokalizacje i języki – możesz też m.in. wybrać, jak często Twoje reklamy będą pokazywane temu samemu klientowi, zrezygnować z wyświetlania reklam w sąsiedztwie treści, które nie pasują do Twojej marki, oraz ustawić daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii. 

    Budżet i strategia ustalania stawek – budżet wpływa na to, jak często wyświetlane są Twoje reklamy i na jak eksponowanych miejscach. Strategia ustalania stawek określa sposób wydawania budżetu. Kampanie w sieci reklamowej obsługują strategie automatycznego oraz inteligentnego określania stawek, które zarządzają Twoimi stawkami i pomagają Ci osiągać cele związane ze skutecznością.

    Sttrategia kierowania – kampanie w sieci reklamowej pozwalają docierać do użytkowników na różne sposoby. Możesz:

    – pozostawić Google Ads znajdowanie odbiorców za pomocą kierowania zoptymalizowanego segmentów odbiorców

    – dodać do kierowania zoptymalizowanego więcej kryteriów, np. segmenty odbiorców lub słowa kluczowe (nazywane też „kryteriami kierowania”), aby znaleźć podobne kryteria wyświetlania reklam

    – wyłączyć kierowanie zoptymalizowane i wybrać kryteria kierowania, które będą najlepsze dla Twojej kampanii.

    Jak tworzyć skuteczne reklamy displayowe

    Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które ułatwią Ci stworzenie atrakcyjnych wizualnie reklam displayowych:

    Wykorzystuj efektywnie tekst, obrazy i schemat kolorów. Zadbaj o to, by całość odpowiednio się komponowała i tworzyła układ, w którym każdy z elementów uzupełnia inny.

    Eksperymentuj z różnymi typami reklam displayowych i układami treści. Regularne testy dostarczą Ci danych, które pozwolą oddzielić skuteczne reklamy od tych wybitnie skutecznych i pozwolą skoncentrować budżet na kreacjach, które przynoszą Ci największe korzyści.

    Twórz własne niestandardowe obrazy. Nie zamykaj się w pudełku i próbuj nieszablonowych rozwiązań, grafik, komunikatów.

    Generuj reklamy displayowe w oparciu o istniejące reklamy tekstowe. Nie zawsze musisz wymyślać koło na nowo. Skorzystaj z zasobów, które stworzyłeś już wcześniej.

    Reklamy displayowe udostępniają tak wiele opcji, że aby uzyskać najlepsze wyniki, warto poświęcić czas na eksperymenty z różnymi szablonami, kolorami i treściami. Wyróżniająca się na tle innych reklama przyciągnie potencjalnego odbiorcę i sprawi, że Twój brand będzie lepiej odbierany oraz częściej rozpoznawalny.

    Używaj reklam elastycznych – korzystanie z reklam elastycznych pozwoli Ci zaoszczędzić czas poświęcany na tworzenie różnych wersji reklam przeznaczonych na poszczególne urządzenia. Reklamy elastyczne automatycznie dostosowują rozmiary do różnych typów urządzeń, takich jak telefony komórkowe, tablety i komputery, i pasują do niemal każdej przestrzeni reklamowej.

    Zoptymalizuj zdjęcia i logo swojej marki – reklamy elastyczne powinny zawierać jasne i proste logo marki (współczynnik proporcji 1:1 lub 4:1) oraz jasną i prostą nazwę marki. Główne zdjęcie powinno być wyraźne i wysokiej jakości. Unikaj nakładającego się tekstu, kolaży i nadmiernej ilości pustego miejsca. Główne zdjęcie najlepiej zrobić w naturalnym otoczeniu, na rzeczywistym tle fotografowanego obiektu, z naturalnym cieniem i światłem.

    Używaj jasnych i przyciągających uwagę nagłówków i tekstu reklamy – w nagłówku wykorzystaj jasny i prosty tekst, by opisać swój produkt, swoją usługę lub markę. Tekst reklamy powinien być czytelny i zrozumiały (obowiązuje limit 80 znaków). Unikaj ogólników i treści, które mają skłonić użytkowników do klikania. Nie zaczynaj każdego słowa dużą literą i nie pisz całego tekstu wyłącznie dużymi literami.

    Informuj o cenach, promocjach i ofertach dla wybranych klientów – jeśli masz coś szczególnego do zaoferowania, zwróć na to uwagę klientów. Użytkownicy zwykle szukają informacji, aby podjąć decyzję w jakiejś sprawie. Zaproponuj to, czego potrzebują, by ułatwić im podjęcie tej decyzji. Używanie takich terminów jak oferty specjalne, kupony, rabaty, kody promocyjne i okazje to świetny sposób na poinformowanie użytkowników o Twoich ofertach.

    Wybierz trafną stronę docelową – dokładnie obejrzyj stronę, do której reklama odsyła użytkowników, czyli stronę docelową w Twojej witrynie. Upewnij się, że wezwanie do działania jest jednoznaczne i odsyła użytkowników do tej strony docelowej. Jeśli na przykład umieścisz w reklamie tekst „Zadzwoń do nas”, na stronie docelowej powinien znajdować się numeru telefonu do firmy. Jeśli w reklamie jest tekst „Oferta ograniczona czasowo”, strona docelowa powinna odsyłać użytkowników do tej promocji. W polu końcowego adresu URL wpisz pełny URL.

    Utwórz kilka reklam na każdą grupę – zrobisz to w łatwy sposób za pomocą Edytora Google Ads. W każdej grupie reklam utwórz trzy lub cztery reklamy i wypróbuj różne komunikaty reklamowe oraz obrazy. Sprawdź, która reklama najskuteczniej dociera do klientów. Google Ads z większą częstotliwością będzie automatycznie wyświetlać reklamy o wyższej skuteczności w danej grupie. Nie musisz działać po omacku – możesz polegać na wynikach eksperymentów.

    Przed włączeniem reklamy google ads w sieci wyszukiwania google, pamiętaj by przygotować kilka rzeczy. Kampania google ads to świetne narzędzie do pozyskiwania ruchu, ale sama w sobie nie wygeneruje sprzedaży. Przygotuj stronę internetową tak, by system google mógł ją indeksować w łatwy sposób. Postaw się na miejscu użytkownika Twojej witryny, sprawdź jak wygląda w wynikach wyszukiwania google, oraz czy reklamy wyświetlane w internecie odpowiadają Twojej ofercie. 

    Reklamy graficzne to dobry sposób na otwarcie lejka sprzedażowego. Zbadaj skuteczność reklam, w przypadku google ads zadbaj również o sieć wyszukiwania i obecność w niej. W razie potrzeby, masz również inne narzędzia do docierania do klienta, jak mapy google, reklamy wideo, pozycjonowanie strony, kampanie produktowe itp. Zintegrowane działania pomogą pozyskać nowych klientów. Jeśli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu kampanii, zgłoś się do Up&More, pomożemy Ci przeprowadzić optymalne działania marketingowe!

    Porozmawiajmy!

    Krystian Karasiński
    Krystian Karasiński

    Strateg marketingowy oraz specjalista SEM, posiadający doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Od kilku lat związany z performance marketingiem. Jego ulubiony obszar zainteresowań to analiza danych.