Spis treści

    Odpowiednio zaplanowana strategia promocji w Google Ads umożliwia realizację budżetu reklamowego w bezpieczny sposób. Dlatego wybór kampanii powinniśmy zacząć od określenia i wyznaczenia celów, które następnie będziemy chcieli osiągnąć za pomocą działań reklamowych. Oprócz celów marketingowych, ważna jest również strategii marki oraz ilość czasu, jaką możesz poświęcać na prowadzenie kampanii. 

    Kampania w wyszukiwarce (search)

    Kampanie w sieci wyszukiwania to jedno z najpopularniejszych rozwiązań stosowanych przez reklamodawców. Oparte są na reklamach tekstowych, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu danego słowa kluczowego. To świetne narzędzie, które pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy już są zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Ten rodzaj kampanii pozwoli na pozyskanie użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają zakupu produktu lub usługi, bądź wypełnią formularz kontaktowy zawarty na stronie, czy zapoznają się z ofertą w witrynie. 

    Wybierz ten rodzaj kampanii, jeśli oferujesz produkt lub usługę, na które popyt już istnieje. Jeśli Twój cykl sprzedażowy jest długi, potraktuj kampanię wyszukiwarkową jako narzędzie do zdobywanie kontaktów do potencjalnych klientów.

    Potencjał kampanii (czyli to, czy dana fraza generuje zainteresowanie w sieci) możesz sprawdzić za pomocą planera słów kluczowych – narzędzia dostępnego w interfejsie Google Ads. Za jego pomocą uzyskasz informacje na temat liczby wyszukiwań danych haseł w określonych okresach, czy na konkretnych obszarach.

    Kampanie wyszukiwarkowe stwarzają wiele możliwości oraz rozwiązań reklamowych, przez co ich implementacja może stwarzać trudności nie tylko osobom zaczynającym swoją przygodę ze światem reklamowym Google Ads. Jeśli potrzebujesz pomocy w implementacji kampanii, lub zastanawiasz się, jak w prosty sposób stworzyć skuteczną kampanię wyszukiwarkową, zapoznaj się z artykułem na naszym blogu pt. “Jak stworzyć kampanię typu Search od zera | Up&More ®”.

    Kampania banerowa (GDN

    Kampania graficzna to doskonałe narzędzie do budowania wizerunku firmy w sieci, bądź informowania klientów o nowych produktach czy usługach. Reklamy displayowe pomogą promować firmę, gdy potencjalni klienci przeglądają strony internetowe, oglądają filmy w YouTube, sprawdzają konta Gmail lub korzystają ze stron czy aplikacji mobilnych. Możliwości wyświetlania reklam w ramach tej kampanii są właściwie nieograniczone, gdyż sieć reklamowa Google dociera do ponad 90% użytkowników internetu na całym świecie. Reklamy możesz wyświetlać na blogach i stronach Google, takich jak Gmail i YouTube, a także w portalach informacyjnych, czy konkretnych stronach internetowych, np. związanych z tematyką Twojego produktu czy usługi.

    Wybierz ten rodzaj kampanii, jeśli chcesz dostarczyć klientom informacji o Twoich produktach i usługach oraz zachęcić ich do rozważenia zakupu produktu, a także gdy chcesz zbudować lub zwiększyć świadomość marki na rynku.

    Kampanie wideo

    Kampanie wideo umożliwiają wyświetlanie reklam w filmach w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google. Niektóre typy kampanii wideo pomagają zwiększyć świadomość marki, inne zostały zaprojektowane tak, aby zwiększać liczbę konwersji lub zachęcać użytkowników do zakupów na stronie. Implementacja oraz zarządzanie tym rodzajem kampanii jest banalnie proste, dlatego konfiguracja nie powinna sprawiać problemów nawet mało zaawansowanym użytkownikom. 

    Wybierz ten rodzaj kampanii, jeśli posiadasz własny kanał w YouTube, lub jeśli dysponujesz atrakcyjnymi treściami video. Podobnie jak w przypadku reklam banerowych, targetowanie reklam jest precyzyjne i możesz ustawić je w bardzo szczegółowy sposób – np. wyświetlać swoje reklamy tylko na kanałach o określonej tematyce, bądź na konkretnych kanałach, które wybierzesz podczas konfiguracji kampanii.

    Kampanie produktowe (PLA – Product Listing Ads)

    Kampanie produktowe to specyficzny rodzaj kampanii, który pozwala na wyświetlanie wielu informacji o produkcie. Reklamy produktowe wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i na karcie Zakupy w wyszukiwarce Google. Kampanie tego rodzaju używane są na końcu lejka sprzedażowego, przez co charakteryzują się wysoką skutecznością i współczynnikiem konwersji. Ich wysoka skuteczność bierze się z faktu, iż dostarczają one odbiorcom szczegółowych informacji (np. cena, marka, opłata za dostawę, ocena sklepu, rozmiar, dostępność, specyfika produktu) o produktach, jeszcze zanim klikną w reklamę. To doskonałe narzędzie dla właścicieli sklepów e-commerce, którzy chcą dotrzeć do potencjalnych klientów. 

    Wybierz ten rodzaj kampanii, jeśli jesteś sprzedawcą detalicznym, a Twoim celem jest wygenerowanie sprzedaży. Kampania produktowa to również dobre narzędzie do pozyskiwania klientów, którzy mają dokonać pierwszego zakupu w Twoim sklepie – do tych klientów będziesz mógł docierać ponownie za pomocą remarketingu w dowolnej postaci, niekoniecznie za pomocą kampanii reklamowych w ekosystemie Google, ale również zewnętrznymi kanałami, jak mailingi, czy SMS.

    Kampanie lokalne

    Dzięki kampanii lokalnej możesz poinformować swoich klientów o tym, kiedy i w jaki sposób mogą odwiedzić Twój sklep. Za pomocą największych usług Google, czyli sieci wyszukiwania, map oraz YouTube, możesz docierać do klientów, którzy są zainteresowani odwiedzeniem fizycznego lokalu. Dzięki takiemu rodzajowi promocji, klient uzyskuje możliwość np. wyświetlenia optymalnej trasy dojazdu do miejsca docelowego, zaplanowania podróży czy sprawdzenia, w jakich godzinach powinien odwiedzić sklep. 

    Wybierz ten rodzaj kampanii, jeśli chcesz pozyskiwać klientów, którzy dokonują zakupów offline, w sklepie stacjonarnym. To doskonałe rozwiązanie dla sprzedawców, którzy oferują produkty, w przypadku których klienci przed zakupem chcą obejrzeć je na żywo. Mogą to być na przykład rowery i samochody, a także książki, gry planszowe czy ubrania. Kampanie lokalną możesz wykorzystać również w przypadku, gdy jesteś właścicielem lokalu gastronomicznego, jak pizzeria czy restauracja. Po trafieniu na profil Twojej firmy, za pomocą informacji umieszczonych w wizytówce Google, klienci od razu mogą zapoznać się z menu lokalu, oraz obejrzeć zdjęcia wnętrza restauracji.

    Kampanie lokalne będą w najbliższej przyszłości automatycznie przekształcane w kampanie Performance Max. Jeśli już korzystasz z kampanii lokalnych w swoich działaniach promocyjnych. możesz samodzielnie przekształcić ten rodzaj kampanii, korzystając z nowego, dedykowanego narzędzia Google Ads zawartego w systemie reklamowym. 

    Kampanie Performance Max

    Performance Max to nowy typ kampanii, który służy do realizacji określonych celów, a także umożliwia dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednej kampanii. Ten rodzaj kampanii sprawdzi się świetnie, jeśli nie masz zaawansowanej wiedzy technicznej, ponieważ konfiguracja cechuje się bardzo niskim stopniem skomplikowania, oraz w przypadku, gdy masz ograniczony czas na prowadzenie działań w Google Ads, gdyż kampanie Performance Max są w dużym stopniu zautomatyzowane i nie wymagają zewnętrznej ingerencji, również w procesie ich optymalizacji w trakcie działania.

    Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat działania bądź implementacji kampanii Performance Max, zapoznaj się z naszym artykułem pt. “Kampanie Performance Max w pigułce | Up&More ®”. 

    Wybierz ten rodzaj kampanii, jeśli posiadasz ograniczone zasoby reklamowe oraz nie dysponujesz czasem na optymalizację kampanii. Performance Max w automatyczny sposób optymalizuje budżet i stawki w różnych kanałach, a także dociera do nowych segmentów odbiorców dzięki analizowaniu w czasie rzeczywistym zamiarów i zachowań użytkowników, co w dużym stopniu odciąża reklamodawcę, bądź specjalistę.

    Kampanie promujące aplikacje

    Jak sama nazwa wskazuje, ten specyficzny rodzaj kampanii pomaga znajdować nowych użytkowników aplikacji oraz zwiększać sprzedaż w aplikacji. Kampania wykorzystuje informacje pochodzące z aplikacji, aby automatycznie optymalizować reklamy w sieci wyszukiwania, Google Play, YouTube, na kartach Discover oraz w milionach witryn i aplikacji.

    Wybierz ten rodzaj kampanii, jeżeli masz aplikację na iOS lub Androida i chcesz ją promować w YouTube, wyszukiwarce Google oraz Google Play. Reklamy aplikacji możesz optymalizować pod kątem liczby instalacji lub zaangażowania. Dzięki wybraniu odpowiedniej strategii ustalania stawek, możesz pozyskać nowych użytkowników aplikacji, bądź skłonić użytkowników do wykonania działania w aplikacji, np. złożenia zamówienia na produkt lub przeszli kolejny poziom gry. Dzięki przemyślanej konfiguracji kampanii, reklamy będą wyświetlać się osobom, które są najbardziej skłonne do wykonania działania, na którym Ci zależy. 

    Jaki rodzaj kampanii wybrać – podsumowanie

    Każdy z opisanych wyżej rodzajów kampanii jest przeznaczony do osiągania konkretnych celów, od budowania wizerunku, przez pozyskiwanie nowych użytkowników po sprzedaż, jednak kampanie będą osiągać najwyższą skuteczność, jeśli poprowadzimy je kompleksowo i za ich pomocą dotrzemy do odbiorców na każdym etapie konwersji. Dlatego warto jest nie ograniczać się do jednego rodzaju kampanii, a łączyć je i za pomocą zbiorczych działań prowadzić promocję produktów i usług. Takie podejście zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu oraz dostarcza więcej danych na temat użytkowników i skuteczności konkretnych kanałów. 

    Nie bój się eksperymentować! Jak powiedział Jeff Bezos:„Jeśli uznasz, że zaangażujesz się tylko w to, co na pewno wypali, to stracisz sporo możliwości”. A jeśli nie wiesz, jak eksperymentować w Google Ads, dowiesz się tego z naszego artykułu pt. Eksperymenty Google Ads – wznieś swoje kampanie na nowy poziom | Up&More ®

    Zapisz się na trening personalny z Google Ads i Facebook Ads!

    Pracując z trenerem dowiesz się więcej w krótszym czasie. Postaw na treningi indywidualne i wzmocnij swoje kompetencje w Google Ads.

    Porozmawiajmy!

    Krystian Karasiński
    Krystian Karasiński

    Strateg marketingowy oraz specjalista SEM, posiadający doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Od kilku lat związany z performance marketingiem. Jego ulubiony obszar zainteresowań to analiza danych.