Aktualności

08.06.2020 #WeKnowMore

COVID-19 vs. mobile. Jak koronawirus wpływa na rynek aplikacji mobilnych?

Okres pandemii to jeszcze większe przyspieszenie technologii mobilnych, zwłaszcza w zakresie częstości ich wykorzystania, ale też nowych sposobów na spędzanie czasu w domu. Średni czas spędzony w aplikacjach mobilnych w pierwszym kwartale 2020 r. odnotował ponad 20% wzrost względem poprzedniego roku. Co ciekawe, im mocniej dany kraj dotknięty lock-downem, tym bardziej dynamiczny wzrost, np. we Włoszech dynamika tego parametru wyniosła 30%.

Rekordowe wyniki osiągały gry mobilne, przebijając poziom 1,2 mld pobrań nowych gier w ciągu tygodnia na całym świecie. Aplikacje streamingowe osiągały rekordowe wskaźniki w marcu 2020, ponad 20% przebijając średni czas spędzony w tego typu apkach z 2019 r. Ponadto złote czasy nastały w sektorze edukacyjnym aplikacji, gdzie niektóre kraje jak Wielka Brytania czy Brazylia osiągały +150% w pobraniach aplikacji z tego sektora. W kategorii fitness w domu wzrosły nie tylko pobrania i spędzony czas, ale także wydatki na aplikacje, notując rekordowe wyniki przychodowe. Te aplikacje, które miały wbudowane funkcjonalności treningu „z domu” zdecydowanie zyskały na rynku i były lepiej widoczne z wynikach organicznych sklepów (ASO). Przykłady tego typu można mnożyć - są to aplikacje społecznościowe, z obszaru fin-tech czy dostawy zakupów. Część ze zmienionych nawyków na pewno pozostanie z nami na dłużej i warto to wykorzystać.

Jak przyciągnąć uwagę konsumentów? Przeczytaj cały artykuł Tomasza Starzyńskiego, managing partner w Up&More dla Media & Marketing Polska

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!