13 września
2017

Autor: Paulina Sobolewska


YouTube. Jak łatwo docierać z komunikatem do użytkowników mobilnych?

Blog » mobile » YouTube. Jak łatwo docierać z komunikatem do użytkowników mobilnych?

W dobie, kiedy ludzie coraz więcej czasu spędzają w Internecie przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych, każdy reklamodawca powinien zastanowić się nad kampaniami dedykowanymi pod ten typ użytkowników. Jak jednak w prosty sposób dotrzeć do użytkowników smartfonów bez szukania skomplikowanych rozwiązań? Jedną z szybkich metod na przeprowadzenie działań skierowanych na pozyskanie ruchu mobile jest kampania na YouTube. Według statystyk YouTube – 2017 ponad połowa wyświetleń w serwisie generowana jest właśnie na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo z racji, że serwis odwiedza niemal 1/3 wszystkich użytkowników korzystających z Internetu, mamy możliwość dotarcia z komunikatem do bardzo szerokiej grupy docelowej, co w efekcie da nam duży zasięg dla reklam wśród zróżnicowanej publiczności.

Główną zaletą prowadzenia kampanii na YouTube jest niski koszt dotarcia do użytkowników, jaki ponosi reklamodawca. Kampanie rozliczane są w modelu CPV lub CPM. Pierwsza opcja dostępna jest przy reklamach typu in-stream lub video discovery i płatność następuje po obejrzeniu materiału video. Drugi typ rozliczenia obowiązuje, gdy wybierzemy bumper ads, czyli szcześciosekundowe wideo – w tym przypadku płatność naliczana jest przy 1000-cu wyświetleń reklamy.

W zależności od takich kryteriów jak wybór typu reklamy czy rodzaju kierowania reklam koszt obejrzenia zazwyczaj waha się od niecałego grosza do kilkunastu groszy – w sporadycznych przypadkach możemy zapłacić więcej.

Paulina Sobolewska

O autorze Paulina Sobolewska

Absolwentka Informatyki i Ekonometrii na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, obecnie specjalista w dziedzinie online marketingu i niespełniony sportowiec. W czasie wolnym jeździ na rowerze, gra w koszykówkę, słucha muzyki i uwielbia koncerty.