8 lutego
2018

Autor: Natasza Słomińska


Walentynki – kampanie na specjalne okazje

Walentynki zbliżają się wielkimi krokami, a razem z nimi świetna okazja do reklamowania się w Internecie. Śmiało można stwierdzić, że największymi świętującymi są w tych dniach handlowcy. Właśnie dlatego należy uwzględnić w działaniach reklamowych kampanie pod specjalne okazje i zaplanować je z wyprzedzeniem.

Każdego roku wyszukiwarka Google zalewana jest zapytaniami o prezenty na Walentynki. Warto więc wykorzystać zapał internautów, by osiągnąć lepsze wyniki sprzedaży. Grafika poniżej przedstawia trendy liczby wyszukań dla fraz „walentynki” i „prezent na walentynki”. Wyraźnie widać zainteresowanie, które można dobrze spożytkować.

 

natasza tekst

 

Przy planowaniu kampanii dobrym posunięciem jest analiza informacji z poprzednich lat. Jeżeli mamy dostęp do danych historycznych możemy np. wybrać produkty, które sprzedawały się najlepiej i skupić się właśnie na nich. Warto też zwrócić uwagę na błędy z przeszłości, których można uniknąć tworząc nową kampanię. Kolejnym krokiem przy planowaniu działań AdWords, może być wykorzystanie rozszerzenia promocji, które dostępne jest w nowym panelu. W tym gorącym okresie sprzedażowym, możemy oprzeć kampanię na oferowaniu zniżek, a takie działania na pewno zachęcą użytkowników do kliknięcia w reklamę.

Należy zastanowić się również nad budżetem, jaki jesteśmy w stanie wydać. Przez dużą konkurencje na frazy związane z walentynkami, możemy spodziewać się wyższych stawek za kliknięcie w reklamę. Przez wysokie stawki, kampania może okazać się mniej dochodowa niż zakładaliśmy, ponieważ ceny produktów walentynkowych są zazwyczaj niskie. Warto poszukać mniej konkurencyjnych fraz na które będą wyświetlały się reklamy.

Dobrym pomysłem będzie wykorzystanie GDN w remarketingu i stworzenie reklam z informacją o promocji, które przyciągną klientów. Możemy rozdzielić komunikaty reklamowe na damskie i męskie, wystarczy użyć targetowania demograficznego.

Kolejną rzeczą, która pozwoli na kontrolowanie budżetu w okresie walentynkowym będzie wydzielenie słów kluczowych i grup reklam dla produktów, które będą najbardziej promowane.

Przy planowaniu kampanii na Walentynki należy pamiętać również o innych kanałach, na których możemy przedstawić ofertę. Zaplanowanie postów na Facebooku i promowanie ich zwiększy szanse na lepszą sprzedaż.

 

Natasza Słomińska

O autorze Natasza Słomińska

Junior SEO/SEM Secialist w Up&More. Studentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie SWPS. Pasjonatka gier komputerowych i futbolu stołowego.