3 stycznia
2017

Autor: Joanna Sopiela


Słowa kluczowe w sieci reklamowej. Odbiorcy vs Treść

Google wprowadziło zmianę w kierowaniu na słowa kluczowe w sieci reklamowej. Teraz, kiedy tworzysz grupę reklam i wybierasz pulę słów jako kryteria targetowania, możesz zdecydować, czy będą one brane pod uwagę przy doborze potencjalnych odbiorców, czy też ściśle wpłyną na wybór miejsc docelowych.

Słowa kluczowe AdWords

Co się zmieniło?

Dotychczas, słowa kluczowe wpływały jedynie na pulę osób, którym wyświetlono reklamę, na podstawie tego, czy są zainteresowani wybranymi zagadnieniami. To pozwalało na więcej okazji na kontakt z reklamą, choć wymagało większych nakładów czasowych na ewentualną optymalizację.

Nowy sposób targetowania, w obecnej formie znany jako DSK (Display Select Keyword) badano i modyfikowano od dłuższego czasu. Do tej pory dostęp do tego ustawienia był utrudniony. Wymagał kontaktu z supportem Google. Celem takiego targetowania jest dotarcie do odbiorców wtedy, kiedy przeglądają powiązane z wybranym zbiorem słów strony, co czyni ich bardziej skłonnymi do konwersji.

Kto na tym zyska?

Przede wszystkim wprowadzenie DSK do szerszego użytku daje szansę każdemu by przetestować i porównać różnice w wynikach pomiędzy tymi ustawieniami, szczególnie, że można przechodzić między nimi w dowolnym momencie.

Nowy sposób kierowania jest korzystniejszy, kiedy chcemy mieć więcej kontroli nad miejscami docelowymi, by pasowały bardziej do naszej oferty. Dzięki temu, nie poświęcamy czasu na dokładne ich wskazywanie oraz nie pozbawiamy się szansy emisji na wielu mniej znanych stronach. Warto jednak rozważyć dotychczasowe kierowanie, jeśli zależy nam na większym zasięgu – ustawienie na treść przynosi średnio około 30% możliwego potencjału ustawienia na odbiorców.

Joanna Sopiela

O autorze Joanna Sopiela

Ukończyła studia informatyczne na Uniwersytecie Łódzkim, ale swoje powołanie odnalazła w marketingu internetowym, zwłaszcza SEM. W wolnych chwilach gotuje i rozwiązuje łamigłówki logiczne.