23 sierpnia
2017

Autor: Joanna Sopiela


Skuteczne kampanie na Facebooku. Dobór właściwego celu.

Blog » facebook » Skuteczne kampanie na Facebooku. Dobór właściwego celu.

Jedną z cech charakteryzujących kampanie na Facebooku jest ścisłe nastawienie na cel już na poziomie konfiguracji. W momencie tworzenia kampanii deklarujemy, co jest największym priorytetem naszych działań. Wybór ten definiuje też późniejszy dobór formatów reklamowych. Możemy rozróżnić 3 cele główne i 12 podrzędnych:

Świadomość

Ten cel wybieramy, jeśli zależy nam na rozpowszechnieniu informacji o naszej firmie lub produkcie. Cel ten możemy osiągnąć na dwa sposoby, poprzez jak najszersze dotarcie do potencjalnych klientów – Zasięg, lub też przez skupienie się na większej Rozpoznawalności marki.

Branie pod uwagę

Wybierając ten cel, deklarujemy, że kampanie na Facebooku mają nam przynieść konkretne miejsce w naszym segmencie na rynku. Zależnie od charakteru działalności, przekłada się to na skłanianie użytkowników do różnego rodzaju czynności. Tutaj możemy wyróżnić podcele:
Ruch – kiedy chcemy pozyskać jak największą ilość wizyt na stronie;
Instalacje aplikacji – gdy naszym celem jest zwiększenie liczby użytkowników aplikacji;
Pozyskiwanie kontaktów – gdy naszym celem są wypełnienia formularza lub subskrybenci;
Aktywność dotycząca posta i Polubienia strony – kiedy chcemy zwiększyć zasięg i ilość reakcji postów organicznych, i/lub zwiększyć ilość obserwujących profil osób
Wyświetlenia filmów – gdy naszym celem jest promowanie przygotowanego materiału filmowego
Reakcje na zaproszenie na wydarzenia – gdy istotnym dla naszego biznesu aspektem jest organizowanie różnego rodzaju eventów, możemy w ten sposób dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych

Konwersje

Decydując się na ten cel kampanii deklarujemy, że liczy się dla nas konkretny efekt. Jakie możemy uzyskać korzyści z tego rodzaju działań?
Konwersje – dążenie do jak największej ilości wykonanych działań danego typu
Sprzedaż katalogu produktów – działania na bazie feeda produktowego, pozwalające użytkownikom na zapoznanie z ofertą lub przypomnienie o produktach jeszcze przed przejściem do witryny
Wizyty w firmie – zachęcenie do odwiedzenia stacjonarnych punktów reklamowanej firmy.

Część powyższych celów wymaga wdrożenia zdarzeń w witrynie docelowej lub aplikacji. To jednak pozwala Facebookowi lepiej automatycznie mierzyć i optymalizować działania, trzymać się poniżej określonej stawki, a także pomaga szybciej ustalić (już z poziomu systemu reklamowego), które kryteria targetowania i reklamy działają najskuteczniej.
Mając tyle opcji do wyboru, kampanie na Facebooku mogą przynieść korzyści niemal każdej działalności. Co istotne, przy wyborze celu kampanii warto też brać pod uwagę różne etapy lejku zakupowego i nie ograniczać się do jednego rodzaju działań. Więcej o tym możecie przeczytać w tekście Małgorzaty Szulc z Up&More: Wizerunek czy performance? W co inwestować w internecie?

Joanna Sopiela

O autorze Joanna Sopiela

Ukończyła studia informatyczne na Uniwersytecie Łódzkim, ale swoje powołanie odnalazła w marketingu internetowym, zwłaszcza SEM. W wolnych chwilach gotuje i rozwiązuje łamigłówki logiczne.