17 lutego
2015

Autor: Piotrek


Skrypt AdWords – powiadomienia SMS

Do czego służą skrypty AdWords?

Skrypty AdWords pozwalają na automatyzację powtarzalnych procesów. Procesy te mogą obejmować m.in. edycję stawek, grup reklam, wprowadzanie nowych słów kluczowych, raportowanie czy proste powiadamianie.

Dla kogo są przeznaczone skrypty AdWords?

Dla każdego, kto prowadzi kampanie AdWords i chciałby mieć większą kontrolę, wprowadzać cykliczne zmiany czy zwiększać efektywność. Należy jednak pamiętać, że wprowadzane skrypty muszą być kodem JavaScript i nie działają dla kampanii Video.

W jaki sposób dodać i autoryzować skrypt AdWords?

Skrypty można implementować na kontach Adwords w zakładce Operacje Zbiorcze. Konieczna będzie tutaj autoryzacja, a także ustawienie harmonogramu.

3 najpopularniejsze skrypty AdWords:

  1. Wykrywanie błędnych adresów URL (404 i 500) w reklamach i słowach kluczowych
    http://www.freeadwordsscripts.com/2013/04/report-on-broken-urls-in-your-account.html
  2. Wyłączanie reklam dla produktów, które są aktualnie niedostępne
    http://www.freeadwordsscripts.com/2013/10/disable-ads-and-keywords-for-out-of.html
  3. Automatyczne wstrzymywanie reklam z niskim CTR (współczynnikiem klikalności)
    http://www.freeadwordsscripts.com/2012/11/automatically-pause-ads-with-low-ctr.html

Komunikaty SMS z Adwords

Dziś zaprezentujemy autorski skrypt AdWords integrujący usługę zewnętrzną. W tym wypadku będzie to serwis Plivo, umożliwiający wysyłanie smsów, których treść będą stanowiły dane dotyczące grup reklam (nazwa grupy reklam oraz dane statystyczne dotyczące dnia wczorajszego tj. liczba kliknięć, liczba wyświetleń oraz wydane środki) w obrębie zdefiniowanej kampanii.

Krótkie wiadomości tekstowe mogą być ciekawym uzupełnieniem komunikatów mailowych lub stanowić dla nich alternatywę w przypadku czasowego braku dostępu do sieci. Koszt wysłania pojedynczej wiadomości tekstowej oscyluje wokół 17 groszy (0,045 USD), co w przypadku powiadomień dziennych daje kwotę w okolicach 5zł / miesięcznie.

Innym przykładem zastosowania skryptu może być informacja o wyczerpywaniu się budżetu prowadzonej kampanii lub odrzuceniu reklam. Umożliwia to natychmiastową reakcję.

Skrypt wymaga krótkiej konfiguracji wstępnej:

  1. Wymagane będzie konto w serwisie Plivo oraz autoryzacja numeru telefonu, na który mają być wysyłane powiadomienia.
  2. Skrypt wymaga wprowadzenia nazwy kampanii, danych autoryzacyjnych (dostępne po założeniu konto na Plivo) oraz numerów telefonicznych (nadawcy i odbiorcy).
  3. Skrypt należy wprowadzić na koncie AdWords i zdefiniować harmonogram (np. codziennie na godzinę 8 rano).

 

Piotrek

O autorze Piotrek

Absolwent matematyki ze spec. informatyczną na KUL i sympatyk białej herbaty. W branży internetowej obecny od 2005 roku. Na co dzień pisze aplikacje webowe, wdraża analitykę i nakreśla strategie SEO. W wolnych chwilach prawdopodobnie rusza z plecakiem na podbój świata.