26 lipca
2017

Autor: Paulina Sobolewska


Poznaj trzy główne zalety reklam elastycznych

Blog » AdWords » Poznaj trzy główne zalety reklam elastycznych

Reklamy elastyczne to format reklam wprowadzony przez Google w 2016 roku. Ich cechą charakterystyczną jest przede wszystkim automatycznie dostosowany do danych warunków format i rozmiar reklamy. Dzięki możliwościom reklam elastycznych reklamodawcy mogą w maksymalnym stopniu wykorzystywać dostępne przestrzenie reklamowe oraz poprawić efektywność swoich kampanii AdWords.

Jakie są zatem główne zalety reklam elastycznych?

1. Ogólnodostępność i możliwość rozwoju

Dzięki wprowadzeniu reklam elastycznych każdy reklamodawca bez względu na wielkość swojego biznesu, zasobność portfela czy nakład pieniężny przeznaczony na kampanie może spróbować zyskać widoczność dla swojej marki w sieci reklamowej Google. Dla reklamodawcy oznacza to nowe możliwości rozwoju dla biznesu, np. zwiększenie rozpoznawalności, pozyskanie dodatkowego ruchu na stronie czy dotarcie do potencjalnych klientów.

2. Małe nakłady pracy

Kampanie oparte o reklamy elastyczne nie wymagają przygotowywania materiałów graficznych oraz licznych przeformatowań. Tworzenie reklamy elastycznej opiera się o zawartość strony oraz własną inwencję twórczą – system wykorzystuje obrazy zawarte na stronie, zaś reklamodawca samodzielnie definiuje części tekstowe.

3. Oszczędność czasu

Na utworzenie kampanii opartej o wyświetlanie reklam elastycznych obeznany w temacie AdWords reklamodawca potrzebuje naprawdę niewiele czasu – wystarczy przygotować jeden format reklamowy, oparty o kilka pól tekstowych oraz wybrać materiał graficzny ze strony, by rozpocząć emisję reklamy elastycznej w GDN.

Od momentu wdrożenia do emisji reklam elastycznych niemożliwe jest dodawanie do kampanii w sieci reklamowej standardowych reklam tekstowych. Nie oznacza to jednak zupełnego wykluczenia formy tekstowej z kampanii w GDN, gdyż jedna z postaci reklamy elastycznej przybiera tekstową postać.

Paulina Sobolewska

O autorze Paulina Sobolewska

Absolwentka Informatyki i Ekonometrii na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, obecnie specjalista w dziedzinie online marketingu i niespełniony sportowiec. W czasie wolnym jeździ na rowerze, gra w koszykówkę, słucha muzyki i uwielbia koncerty.