19 marca
2015

Autor: jola


Nowy typ kampanii w wyszukiwarce – Tylko połączenia

O tym, że mobajl ciągle zyskuje na znaczeniu, wiemy nie od dziś. Mało tego – według specjalistów Google ten rok będzie kolejnym rokiem mobajla. I nie są to puste słowa. Już jakiś czas temu pojawił się znacznik „na komórki” w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, który ma sygnalizować, które strony są przystosowane do wyświetlaniach na tych właśnie urządzeniach. W ostatnim czasie Google poinformował także, że w kwietniu nastąpi kolejna zmiana algorytmu, który od teraz jeszcze bardziej będzie oceniał przyjazność witryn na urządzeniach mobilnych. Zmiana ma nastąpić w kwietniu 2015 i jej rezultatem może być obniżenie pozycji witryn niedostosowanych do wyświetlania na urządzeniach przenośnych. Ale to nie koniec zmian. W AdWordsie też się zadziało i od lutego mamy możliwość ustawienia nowego typu kampanii Tylko połączenie.

screen_calls only

„(…) here’s my number, so call me, maybe?”

Według badań Google aż 70% użytkowników korzystających z wyszukiwarki nawiązuje połączenie telefoniczne już z poziomu reklamy. Dlatego Google postanowił wyjść naprzeciw potrzebom swoich użytkowników i ułatwić im kontakt z potencjalnym usługodawcą/sprzedawcą. Jak można się domyślić nowy typ kampanii Tylko połączenie skierowany jest tylko na urządzenia przenośne, z których można zadzwonić 😉 Celem takich kampanii ma być promocja firm, dla których połączenia telefoniczne mają wartość w kontekście prowadzonego przez nich biznesu, wartość wyższą niż kliknięcia czy wyświetlenia reklamy. A zatem ten typ kampanii sprawdzi się w przypadku instytucji, hoteli, sklepów, dostawców usług i wszelkich działalności, których podstawową metodą komunikacji, a także sprzedaży jest rozmowa telefoniczna. Od teraz zatem możliwe będzie włączenie kampanii, która będzie się skupiać nie na kliknięciach, a na wykonanych połączeniach telefonicznych. Reklama wygląda tak:

screen_calls only_screen

W nagłówku wyświetla się numer telefonu, następnie adres www i dwa wersy reklamy oraz przycisk Zadzwoń. Warto przemyśleć treść reklamy tak, aby nawiązać do interakcji z użytkownikiem, a więc umieścić CTA dopasowane do celu kampanii, np. Skontaktuj się z naszym specjalistą!, Zadzwoń po więcej szczegółów!, Zamów przez telefon już teraz! Porozmawiaj z nami o szczegółach oferty!. Po kliknięciu w reklamę nawiązywane jest połączenie telefoniczne.

Strategie ustalania stawek

Jeśli chodzi o ustawianie stawek, to mamy kilka możliwości:

screen_calls only_stawki

Domyślnie ustawiona jest strategia Zmaksymalizuj liczbę kliknięć, gdzie ustawiamy maksymalny limit stawki za kliknięcie, czyli de facto za połączenie telefoniczne. Gdy ustawimy śledzenie konwersji dla połączeń telefonicznych możemy także ustalić strategię Zmaksymalizuj liczbę konwersji. Natomiast najbardziej optymalnym rozwiązaniem wydaje się być ustalenie Docelowej wartości CPA bądź Docelowego zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS), zwłaszcza jeśli jesteśmy w stanie określić, jaką wartość ma dla nas połączenie telefoniczne, a co za tym idzie – w jakim stopniu powinno się ono zwrócić. Bardzo przydatnym rozwiązaniem w przypadku takiej kampanii jest także ustawienie harmonogramu wyświetlania reklam, aby reklamy kampanii tego typu wyświetlały się zainteresowanym tylko w godzinach otwarcia sklepu/danej placówki.

Rozszerzenia połączeń

Nadal również mamy możliwość podpięcia pod prowadzoną kampanię rozszerzeń połączeń do reklam mobilnych tak, aby w nagłówku również wyświetlał się numer telefonu razem z przyciskiem Zadzwoń. Możemy to zrobić ustawiając nowe rozszerzenie i zaznaczając opcję Tylko numer telefonu i Urządzenia przenośne:

screen_rozszerzenia połączeń

Reklama z rozszerzeniem połączeń na urządzenia mobilne będzie wyglądać tak:

screen_rozszerzenia połączeń_ mobajl

 Czy to się sprawdzi?

Smartfony powoli zastępują nam wszystkie inne urządzenia, używamy ich coraz częściej i w różnych celach. Nadal jednak służą nam głównie do rozmów telefonicznych. Nowy typ kampanii na pewno sprawdzi się w przypadku firm, które stawiają na kontakt telefoniczny, a więc zarówno dla kampanii informacyjnych, jaki i sprzedażowych. Ponadto nowy typ kampanii wydaje się być ciekawy z punktu widzenia lokalnych biznesów – łatwiej będzie zamówić jedzenie, czy zarezerwować bilety do teatru. Może to być także alternatywa dla biznesów, które chcą emitować reklamy w wyszukiwarce tylko na urządzenia mobilne, ponieważ od jakiegoś czasu nie było możliwości ustawienia kampanii w wyszukiwarce tylko na urządzenia mobilne (a jedynie użycia modyfikatorów stawek dla urządzeń). Więcej szczegółów na temat tego typu kampanii można znaleźć w Centrum Pomocy AdWords.

jola

O autorze jola

Skończyła Germanistykę i Redakcję Językową Tekstu na UW. W tak zwanym międzyczasie trafiła do branży internetowej i trwa w niej do dziś. Jest SEMolubem od ponad 3 lat. Prowadzi kampanie AdWords, a od pewnego czasu zajmuje się także SEO. W wolnym czasie gra w siatkówkę, gotuje i czyta.