28 listopada
2016

Autor: Joanna Sopiela


Nowość w kampaniach w wyszukiwarce – rozszerzenie wiadomości

Google AdWords wprowadza coraz więcej możliwości dedykowanych urządzeniom mobilnym (O kampaniach Tylko Połączenie możecie przeczytać tutaj). Jednym z takich rozwiązań, które zostało niedawno udostępnione do powszechnego użytku, jest rozszerzenie wiadomości. Dzięki niemu, użytkownik korzystający z wyszukiwarki na telefonie komórkowym może wysłać SMS po kliknięciu w odpowiednie miejsce w reklamie.

Rozszerzenie wiadomości

Konfiguracja rozszerzenia

Aby dodać do reklam rozszerzenie wiadomości, musimy podać numer telefonu, na który będą trafiać wiadomości, tekst rozszerzenia oraz domyślną wiadomość SMS. Można je definiować zarówno na poziomie kampanii jak i grupy reklam. Warto z tego skorzystać, tak ustalając domyślną treść wiadomości, aby jak najlepiej pasowała do intencji użytkownika.

 Rozszerzenie wiadomości

Podobnie jak w przypadku rozszerzenia połączeń, to rozszerzenie także można ograniczyć harmonogramem odpowiednim do potrzeb i godzin pracy reklamodawcy.

 

Zalety i wady rozszerzenia wiadomości

Przede wszystkim zastosowanie tego rozszerzenia pozwala obsłużyć przypadki, kiedy jedna ze stron nie może przeprowadzić rozmowy telefonicznej, a nadal po stronie potencjalnego Klienta jest chęć podjęcia natychmiastowej interakcji. Ustawiając emisję rozszerzenia poza godzinami pracy możemy mieć pewność, że niczego nie przegapimy i oddzwonimy na zdobyte kontakty w odpowiednim czasie. Jest to także wyjście naprzeciw osobom, które z różnych powodów preferują taką formę komunikacji.

Na rozszerzeniu wiadomości mogą skorzystać także branże B2C, dla których transakcje rzadko zamykają się w jednym kontakcie. Dobrym przykładem są chociażby sklepy komputerowe składające sprzęt z części. Przygotowując domyślną wiadomość, możemy potraktować ją jako szablon dla Klienta – obejmując informacje, które powinien nam dostarczyć do przygotowania oferty.

Obecnie niestety nie ma możliwości dalszego śledzenia losów wiadomości po kliknięciu w rozszerzenie. Biorąc jednak pod uwagę, że zapewnia ono dodatkowe szanse nawiązania kontaktu z potencjalnym Klientem, jest zdecydowanie warte zaimplementowania.

Joanna Sopiela

O autorze Joanna Sopiela

Ukończyła studia informatyczne na Uniwersytecie Łódzkim, ale swoje powołanie odnalazła w marketingu internetowym, zwłaszcza SEM. W wolnych chwilach gotuje i rozwiązuje łamigłówki logiczne.