6 kwietnia
2018

Autor: Joanna Sopiela


LinkedIn – nowe dotarcie do B2B

Kampanie LinkedIn – profilowanie biznesowe

Kampanie LinkedIn to obok Facebooka i Google AdWords kolejny sposób dotarcia do użytkowników z działaniami reklamowymi, który pozwala na bieżące doglądanie statystyk i optymalizacje w ramach swojego systemu. Na tle pozostałych wyróżnia go jednak pełniejszy dostęp do danych dotyczących pracy użytkowników, co przekłada się na skuteczne dotarcie do odpowiednich profili z produktami B2B. Dobrze dobrana grupa docelowa to także możliwość zaprezentowania produktów premium do osób z zasobniejszym portfelem.

Kryteria kierowania

Zależnie od tego, co oferujemy, możemy skupić się na poziomie pracownika w hierarchii – od stażystów po dyrektorów, konkretnych branżach, konkretnych firmach, oraz po rozmiarze przedsiębiorstwa. Linked In pozwala też dotrzeć do osób z konkretnym stanowiskiem, umiejętnościami lub kierunkiem wykształcenia – co może być szczególnie przydatne dla produktów niszowych i bardzo specjalistycznych. Formatów, które są dostępne w systemie reklamowym jest kilka:

Treści sponsorowane

Format reklamy, który podobnie jak na Facebooku, na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykły post z profilu firmowego – zawiera tekst i zdjęcie, a zależnie od celu może zawierać także link do strony docelowej lub formularz kontaktowy do wypełnienia. Różnica w formacie między Facebookiem a treścią sponsorowaną ze zdjęciem to jedynie 1 piksel wysokości, co pozwala po niewielkiej modyfikacji na wykorzystanie raz zrobionej grafiki w obu emisjach.

W ostatnich dniach w kampaniach LinkedIn pojawiły się także reklamy Video, których można użyć zarówno do pozyskiwania wyświetleń / obejrzeń, jak i do generowania ruchu na witrynę lub wypełnień formularzy.

Reklamy tekstowe

Ten typ reklamy jest łatwiejszy do implementacji – do jego przygotowania wystarczy nawet logo. Choć nie ma takiej ekspozycji i atrakcyjności jak sponsorowana treść, może być dobrym narzędziem na początek działań.

Reklama InMail

Format „udający” wiadomość bezpośrednią do użytkownika LinkedIn. Pozwala na przygotowanie dłuższej treści, dokładniej opisującej zalety oferty. Emisja tego formatu jest natomiast powiązana nie bezpośrednio z firmą, a z prywatnym profilem osoby, która tą firmę może reprezentować.

Dla kogo LinkedIn?

Jeśli oferowany przez nas produkt nie jest tak samo dobry niezależnie od aktualnego zatrudnienia czy branży, LinkedIn daje możliwość precyzyjnego dotarcia pod konkretnymi kryteriami biznesowymi. Z tak dokładnym kierowaniem wiąże się jednak wyższy koszt za kliknięcie.

Warto pamiętać też o różniącym się od Facebooka kontekście przebywania na LinkedIn. Dbanie o własny wizerunek, utrzymywanie kontaktów biznesowych i bycie na bieżąco w swojej branży to tylko kilka z powodów spędzania tam czasu. Komunikaty reklamowe powinny zatem zachować profesjonalny charakter i pasować do portalu.

Joanna Sopiela

O autorze Joanna Sopiela

Ukończyła studia informatyczne na Uniwersytecie Łódzkim, ale swoje powołanie odnalazła w marketingu internetowym, zwłaszcza SEM. W wolnych chwilach gotuje i rozwiązuje łamigłówki logiczne.