21 czerwca
2017

Autor: Rafał Chodzicki


Spam – jak sobie z nim radzić?

Spam, do którego przywykliśmy w naszych skrzynkach pocztowych to nie wszystko. Wiele firm zmaga się z spamem w wynikach wyszukiwania Google, konkretnie w Mapach. Oto garść porad, jak sobie z tym radzić.

Istnieją dwa główne rodzaje spamu w Mapach Google, miejscu chętnie odwiedzanym przez potencjalnych klientów. Pierwszy z nich to negatywne recenzje, często wystawiane przez konkurencję, a drugi to większa ilość „oddziałów” konkurencyjnej firmy.

W pierwszym scenariuszu, kiedy faktycznie mamy do czynienia z wysypem negatywnych recenzji sprawa jest stosunkowo prosta. Po wejściu na dany komentarz pojawia się niewielki symbol flagi, gdzie możemy wybrać odpowiednią kategorię. Proces szybki, prosty i przyjemny. Jeśli posiadamy zweryfikowaną wizytówkę firmy, możemy to również zrobić w jej panelu. W ten sposób możemy usunąć negatywne opinie albo reklamę konkurencji pod naszą wizytówką.

W przypadku kiedy ktoś dodaje biura tam gdzie ich nie ma, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Musimy skorzystać z Edytora Map Google lub funkcji Zaproponuj Zmianę (jest tam opcja „miejsce nie istnieje”). Alternatywnie korzystamy z Google Product Forum i tam zgłaszamy fałszywe opinie.

Czemu problem spamu w Mapach istnieje? Google nie jest w stanie w pełni kontrolować tego, co się w nich pojawia i praca Przewodników Google (wolontariuszy, którzy nanoszą poprawki do Map) mimo, ze pomaga to nie jest idealnym rozwiązaniem. Kto wie, może któraś aktualizacja algorytmów Google to naprawi?

Rafał Chodzicki

O autorze Rafał Chodzicki

Z wykształcenia antropolog, z zawodu i pasji SEOwiec. Miłośnik seriali, cięższego brzmienia, który zaczyna wizytę na stronie od sprawdzenia robots.txt.