10 października
2017

Autor: Natasza Słomińska


Jak dobrze pozycjonować sklep internetowy?

Blog » seo » Jak dobrze pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie to skomplikowany i długotrwały proces. Składa się na niego wiele elementów, które muszą współgrać ze sobą. Dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych jest ważne? Ponieważ coraz częściej robimy zakupy w sieci. Profil kupujących wciąż się zmienia, a zakupy nie kończą się tylko na ubraniach czy sprzęcie elektronicznym. Coraz częściej korzystamy z przywilejów Internetu i zamawiamy do domu chociażby żywność. O ruch w sklepie internetowym należy ciągle dbać. Niskie ceny czy szeroka oferta nie są już kluczem do sukcesu. W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek które podpowiedzą, jak poprawić widoczność swojego sklepu oraz jak zwiększyć w nim ruch.

Ładowanie strony

Chyba każdemu zdarzyło się stracić cierpliwość do zbyt długo ładującej się strony. Badania przeprowadzone w 2016 roku wskazują na to, że aż 40% użytkowników wyłącza stronę, która ładuje się dłużej niż 3 sekundy! Teraz przełóżmy to na odwiedziny i ruch w sklepie internetowym. Taki szczegół wydaje się mało istotny, ale to aż 40% użytkowników, którzy mogli być potencjalnymi klientami. Warto zaznaczyć, że prędkość strony wpływa na jej ranking, dlatego należy się temu przyjrzeć i wprowadzić zmiany na naszej domenie. Do sprawdzenia prędkości możemy użyć darmowych narzędzi, takich jak np. Pingdom Website Speed Test. Po wykonaniu szybkiej analizy narzędzie podpowie nam, jakie zmiany należy wykonać.

Unikalne treści

Niepowtarzalne treści są bardzo istotną sprawą przy pozycjonowaniu strony. Google nie lubi duplikatów, więc kopiowanie opisów produktów ze strony producenta nie jest dobrą drogą do sukcesu. Strona nie zostanie wysoko oceniona, jeśli znajdą się na niej zduplikowane treści. Istnieją specjalne narzędzia, które potrafią ocenić jakość naszych tekstów. Łatwo i szybko sprawdzimy to za pomocą Siteliner czy Copyscape.

Istnieje kilka podstawowych elementów o których zawsze należy pamiętać. Przede wszystkim znaczniki meta, czyli tytuł i opis. Te właśnie treści zobaczy użytkownik w wynikach wyszukiwarki, gdy wyświetli się nasza domena. Od tego zazwyczaj zależy, czy internauta zainteresuje się naszą stroną i czy ją w ogóle otworzy. Z tego wynika, że treść musi być interesująca i opisująca jak najlepiej nasz produkt. Dobrze jest też pamiętać o słowach kluczowych, które warto gdzieś wcisnąć.

Kolejnym szczegółem, który wydaje się być mało istotnym są alty. A czym są te alty? Jest to opis do naszych grafik na stronie. Dodając zdjęcia, należy pamiętać o precyzyjnym opisie, co na nim jest. Nasza strona może tylko na tym zyskać, a dla robota Google jest to duże ułatwienie.

Żeby lepiej wpłynąć na pozycje słów kluczowych, możemy dodać do naszych kategorii na stronie kolejne unikalne treści. Krótki opis każdej z nich na pewno nie zaszkodzi.

Analityka

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, na pewno zależy ci by mieć pełną kontrolę nad wynikami. Dzięki wdrożeniu e-commerce, jest to możliwe. Wystarczy ustawić cele i uważnie śledzić to, co dzieje się na stronie. Każdy ruch użytkownika, czy każde podjęte działanie może być mierzone w łatwy sposób. Obserwowanie tych wyników pozwoli na wysunięcie wniosków i unikanie błędów, dzięki czemu lepiej poprowadzimy biznes. Zbieranie wyników pomoże w odpowiedniej optymalizacji naszych działań. Aby zorganizować to wszystko jak należy, potrzebujemy dwóch narzędzi – Google Analytics oraz Google Search Console.

Agencja interaktywna

Mimo, że w Internecie znajduję się mnóstwo artykułów i wskazówek mówiących nam jak wpłynąć na pozycjonowanie, to nikt nie zrobi tego lepiej niż specjaliści. Warto zainwestować w pomoc agencji, która poradzi sobie z taką optymalizacją i będzie konsekwentnie dążyć do wysokich pozycji słów kluczowych. To z kolei przełoży się na dobre wyniki w wyszukiwaniu organicznym i zwiększy przychody sklepu. Nie wszystkie zmiany da się wprowadzić za pomocą darmowych narzędzi w domowym zaciszu, dlatego, jeśli chcemy osiągnąć sukces warto dać sobie pomóc.

 

Natasza Słomińska

O autorze Natasza Słomińska

Studentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie SWPS. Pasjonatka gier komputerowych i footballu stołowego.