28 marca
2018

Autor: Martyna Komoń


Google – Ekosystem

 

Ekosystem Google – przyjazny dla wszystkich

Reklama online odgrywa ważną rolę w tworzeniu Internetu, musi być zatem bezpieczna. Niestety nie zawsze tak jest. Niezależnie od tego, czy chodzi o jednorazowy wypadek, czy o skoordynowane nieuczciwe działanie, zawsze odbijają się one echem na całym środowisku online. Dlatego od 15 lat Google inwestuje w technologię, politykę i zasady reklamowe, aby wyeliminować takie problemy jak: oszustwa reklamowe, złośliwe oprogramowanie i wiele, wiele innych. Rok 2017 był rekordowym jeśli chodzi o liczbę odrzuconych reklam w ekosystemie reklamowym Google.

 

Średnio system odrzucał ok 100 reklam na sekundę.

W 2017 roku zlikwidowanych zostało ponad 3,2 miliarda reklam naruszających zasady reklamowe Google. To ponad 100 nieprawidłowych reklam na sekundę! Oznacza to, że system jest w stanie zablokować większość złych reklam, takich jak złośliwe oprogramowanie i wyłudzanie informacji, zanim oszustwo wpłynie na użytkowników. Zablokowanych zostało 79 milionów reklam w GDN, które kierowały na witryny ze złośliwym oprogramowaniem, 400 000 niebezpiecznych witryn,  66 milionów reklam typu „kliknij, aby kliknąć”, a także 48 milionów reklam, które miały skłonić użytkowników do zainstalowania niechcianego oprogramowania. W zeszłym roku usuniętych zostało 320 000 wydawców z sieci reklamowej za naruszenie zasad dotyczących wydawców, a na czarnej liście znalazło się prawie 90 000 witryn i 700 000 aplikacji mobilnych. Wprowadzona została technologia, która pozwala lepiej chronić reklamodawców, usuwając reklamy Google z poszczególnych witryn, które naruszają zasady. W zeszłym roku usunięto 2 miliony stron z powodu naruszenia zasad, a także 8700 stron, które naruszały rozszerzona politykę przeciwdziałania dyskryminacji i nietolerancji.

 

Nowe zasady walki z pojawiającymi się zagrożeniami

Google stale aktualizuje zasady reklamowe. W zeszłym roku dodanych zostało 28 nowych zasad dla reklamodawców i 20 nowych zasad dla wydawców, by przeciwdziałać nowym zagrożeniom i polepszać jakość reklamy online. W tym roku zaktualizowano już kilka zasad dotyczących reklam w nieuregulowanych lub spekulacyjnych produktach finansowych, takich jak opcje binarne, kryptowaluta, rynki walutowe i CFD. Zaktualizowano także zasady dotyczące reklam hazardowych, aby uwzględniały nowe metody hazardu. Uruchomiony został nowy proces certyfikacji dla obiektów rehabilitacyjnych, umożliwiając legalnym ośrodkom leczenia uzależnień kontakt z potrzebującymi.

W miarę, jak zmieniają się trendy konsumenckie, metody ochrony otwartej sieci są ulepszane, podobnie jak oszustwa internetowe. Poprawa jakości reklam w Internecie, czy to usuwanie szkodliwych reklam, czy inwazyjnych reklam, nadal pozostaje dla Google najwyższym priorytetem.

Martyna Komoń

O autorze Martyna Komoń

Martyna Komoń – Specjalistka SEM w Up&More. Absolwentka filologii ukraińskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Marzenia o byciu tłumaczem porzuciła, by swoją ścieżkę zawodową rozwijać w marketingu, a od ponad dwóch lat zgłębia tajniki performance marketingu. Uwielbia literaturę współczesną, podróże małe i duże, jest fanką czarnej muzyki i zdrowego odżywiania.