13 listopada
2017

Autor: Paulina Semik


Google celuje w mobile!

Blog » mobile » Google celuje w mobile!

Szybki postęp technologiczny i idące za nim nowe możliwości zmieniły nasze przyzwyczajenia, tryb życia czy sposób pracy. Smartfony umożliwiają nam, poza oczywistym czyli komunikacją, sprawdzenie wszelkich niezbędnych informacji w dowolnym miejscu czy czasie. 96% Polaków korzysta z telefonów komórkowych i smartfonów, a 26% woli korzystać z internetu w telefonie niż na tablecie czy komputerze. By w pełni sprostać potrzebom użytkowników, Google sukcesywnie wdraża wiele udogodnień oraz modyfikacji wynikających z popularności wyszukiwarki na smartfonie. Ich znajomość może pomóc w lepszym dotarciu do grupy docelowej i zwiększyć CTR z wyników organicznych.

Karty rozszerzone

Google

 

Źródło: webmasters.googleblog.com/2016/05/introducing-rich-cards.html

Mimo, że pojawiły się już w ubiegłym roku, dopiero od niedawna są dostępne globalnie. Są bardzo podobne do powszechnie już wykorzystywanych opisów rozszerzonych (czyli rich snippets) i tak jak one umożliwiają prezentację większej ilości informacji niż klasyczny wynik z organicznych wyników wyszukiwania. Różnicą jest jednak to, że wyświetlane są tylko w wersji mobile i dostępne jedynie dla dwóch kategorii wyników tj. przepisów kulinarnych i filmów.

Nie ulega wątpliwości, że atrakcyjność tego typu wyników doprowadzi do rozszerzenia ich wykorzystania na inne kategorie. W pierwszej kolejności planowane są karty produktów, opinii i wydarzeń.Karty rozszerzone wyświetlane są w formie karuzeli i mogą pochodzić zarówno z jednej witryny, jak i kilku różnych. Składa się na nie duże zdjęcie oraz opis. Wyświetlane na karcie elementy dobiera się poprzez wykorzystanie danych strukturalnych w kodzie swojej witryny.

Rich Cards są idealnym rozwiązaniem dla osób pragnących wyróżnić swoją witrynę w mobilnych wynikach wyszukiwania, niestety ich ograniczenie tematyczne sprawia, że są jeszcze mało popularne.

Mobile First Index

Istotna zmiana w indeksie Google zapowiadana już w 2015 roku. Jak sama nazwa wskazuje, strony posiadające wersję mobilną docelowo będą znajdowały się wyżej w wynikach wyszukiwania niż te „niemobilne”. Dotychczas responsywność witryny nie determinowała jej pozycji w SERP. Teraz to strony mobilne będą analizowane w pierwszej kolejności i jeżeli ich treść będzie atrakcyjna i wysoko oceniona będą rankowały wyżej niż witryny desktopowe. MFI to odpowiedź Google na dominację urządzeń mobilnych i chęć dostosowania wyników do potrzeb użytkowników smartfonów.

Google zapowiada wprowadzenie indeksu Mobile First na 2018 rok, a cały proces ma przebiegać stopniowo, tak by zminimalizować negatywne skutki i zawirowania w wynikach wyszukiwania. Warto jednak już teraz zadbać o pełną responsywność witryny, jej prawidłową indeksację i zgodność wersji mobilnej z desktopową, jak również prędkość obydwu wersji. Pozwoli to nie tylko uniknąć niemiłych konsekwencji wprowadzenia MFI, ale przede wszystkim wpłynie korzystnie na popularność samej witryny i wygodę korzystania z niej przez użytkowników mobile.

Paulina Semik

O autorze Paulina Semik

Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Porzuciła myśli o wielkim dziennikarstwie gdy odkryła możliwości SEO. Prywatnie menedżer zespołu stoner-rockowego, miłośniczka kotów, tatuaży i Pragi.