7 lutego
2017

Autor: Aleksandra Boharewicz


Dlaczego działania SEO wymagają więcej czasu?

Jednym z najważniejszych punktów, który staramy się przekazać potencjalnym klientom jest to, że SEO to proces powolny i czasami bardzo długi. SEO nie jest rodzajem taktyki marketingowej, dzięki której będziemy mieć natychmiastowe rezultaty i szybki zwrot z inwestycji. Jest odwrotnie. W rzeczywistości, proces może potrwać wiele tygodni a nawet miesięcy, zanim zaczną pojawiać się efekty. Oczywiście jest to bardzo frustrujące dla klientów, którzy chcą wiedzieć, dlaczego tak się dzieje.

 

Oto 3 powody, dlaczego może chwilę zająć zauważenie pierwszych efektów działań SEO:

Osiągnięcie zaufania.

Wyszukiwarki chcą klasyfikować te witryny, które w zamiarze mają jako cel zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenie – wizualne i jakościowe. Strony internetowe, które osiągają najlepsze wyniki  w wyszukiwaniu to te znane i zaufane. Wiele czynników odgrywa ważną rolę w osiąganiu tego zaufania, poprzez praktyki linkbuildingowe SEO.  Jednym z czynników na które „patrzą” wyszukiwarki, to staż danej domeny internetowej. Codziennie jest rejestrowanych tysiące nowych domen. Mogą one przekształcić się w doskonałe źródło treści lub mogą być następnym kaprysem firmy, która utrzymuje ją tylko przez kilka miesięcy – w ten sposób wyszukiwarki zwracają uwagę na historię danej strony. Wyszukiwarki nie chcą indeksować stron, które nie będą prowadzić działań na dłuższą metę. Treści, które są publikowane na stronie internetowej, która działa na większej przestrzeni czasu będzie działać lepiej w wyszukiwarce niż ta, której treści opublikowane zostały w stosunkowo krótkim czasie. Działanie te, powinny być motywacją do skrupulatnego prowadzenia strony, dbałości o jej treści oraz strukturę.

 

Istnieją ogromne ilości witryn o treściach, które już są.

Warto pomyśleć o tym, jak wiele treści jest dodawanych do sieci każdej sekundy, każdego dnia. Chociaż nie wszystkie mogą bezpośrednio konkurować w wyszukiwarkach, istnieje duża szansa, że jakaś część z nich może. Za każdym razem, kiedy wpis jest publikowany na blogu lub aktualizowany status na kanałach social media, konkurenci  w branżach pokrewnych robią to samo. W wielkim układzie opublikowanie kilku postów na blogu naprawdę nie znaczy wiele. W celu przyciągnięcia uwagi wyszukiwarek treści muszą być umieszczanie regularnie przez dłuższy okres czasu, aby zacząć tworzyć po sobie ślad w sieci. W rzeczywistości, najlepiej trzymać się  tego schematu „w nieskończoność”, aby uzyskać oczekiwany rezultat.

 

Wszystko zależy od wyszukiwarki.

Stosunkowo łatwo jest znaleźć treści online, to wszystko jest zbyt proste i można by pomyśleć, że jednak nie potrzeba wiele,  aby własne treści znaleźć od razu. Post napisany i opublikowany powinien być od razu widoczny w wyszukiwarce, prawda? Jednak to zazwyczaj nie dzieje się tak szybko! Może zająć trochę czasu robotom wyszukiwarek, aby odnaleźć treści i zaindeksować je. Również mało prawdopodobne jest, że będzie w pobliżu górnej części wyników wyszukiwania, czyli tak zwanym TOP5.  Po pierwsze, potrzebuje trochę uwagi, w postaci linków i udostępnień. Jest to kolejnym powodem, dlaczego tak ważne jest, aby działać zgodnie z zasadami wyszukiwarek. Jeśli z jakiegoś powodu zostaniesz ukarany przez narzędzia wyszukiwarki, które znalazły coś niezgodnego z regulaminem to dobre pozycjonowanie strony może potrwać bardzo długo, nawet jeśli od razu naprawisz swój błąd.

Zestawienie razem skutecznych działań SEO jest ważnym aspektem ogólnego sukcesu firmy. Świetna strona internetowa powinna przynosić konwersję i klientów. SEO pomaga użytkownikom znaleźć Twoją firmę z wyszukiwarce, ale jak wiadomo, proces pozycjonowania może zająć dużo czasu. Zaczęcie od dobrego programu SEO jest doskonałym pierwszym krokiem, ale plan musi również być skrupulatnie wypracowywany. Z biegiem czasu rezultaty zaczną być widoczne. Jeśli jednak szukasz szybkiego sposobu rozreklamowania wśród określonych odbiorców z wyszukiwarek to rozważ uruchomienie i zainwestowanie w PPC lub programy SEM takich jak Google Adwords.

Aleksandra Boharewicz

O autorze Aleksandra Boharewicz

Miłośniczka Social Media i digital marketingu. Studiuje politologię ze specjalizacją komunikacja społeczna i PR. Mimo iż pochodzi z Mazur, uwielbia jazdę na nartach. W wolnym czasie uprawia fitness i gotuje.