3 lipca
2017

Autor: Aleksandra Boharewicz


ASO – działania zwiększające widoczność aplikacji w sklepie

Blog » mobile » ASO – działania zwiększające widoczność aplikacji w sklepie

Optymalizacja i pozycjonowanie to terminy, które głównie kojarzą się ze stronami internetowymi, jednak takie zabiegi dotyczą również aplikacji mobilnych. ASO czyli App Store Opitmalization polega na zwiększeniu widoczności aplikacji w sklepie, służy również podwyższeniu jej konwersji. Sklepy takie jak App Store i Google Play odnotowują miliardy ściągnięć. Stąd nasuwa się pytanie – co zrobić, aby nasza aplikacja znalazła się na topowych pozycjach i wyprzedziła konkurencję?
Pierwszym ze strategicznych elementów tworzenia naszej aplikacji oraz działań ASO, jest wybór systemu operacyjnego. Bardzo ważne jest, aby po ustaleniu potencjalnych odbiorców przeanalizować rynek oraz czy nasi konsumenci znajdują się w wśród użytkowników systemu Android czy iOS.
Następnie, bardzo ważne są działania marketingowe. Priorytetowe jest stworzenie strony internetowej aplikacji oraz kont na portalach społecznościowych, które dotrą do naszych grup docelowych.
Jednak najważniejszymi z działań ASO są określone czynności z zakresu pozycjonowania, które pozwolą uzyskać upragnioną wyższą pozycję i zwiększyć ilość pobrań:
• Dobór odpowiednich słów kluczowych – jest to podstawowy zabieg od którego zależą dalsze kroki;
• Odpowiednio dobrana nazwa aplikacji – jeśli jest ona jednym ze słów kluczowych, zwiększa szansę na wyszukiwanie aplikacji oraz podwyższy jej pozycję w sklepie internetowym. Warto również pamiętać o ilości znaków. Dla Apple jest to 25, a w Google 30;
• Opis aplikacji – powinien spełniać warunki dobrej sprzedaży oraz uwzględniać wytyczne danego sklepu. Skupiając się na takich czynnikach jak zalety aplikacji oraz jej działania. Dodatkową wytyczną jest ilość znaków (max 4000) oraz słowa kluczowe zawarte w opisie;
• Logo aplikacji – warto spędzić więcej czasu na przygotowaniu odpowiedniej ikony aplikacji, aby zachęciła użytkowników do instalacji programu. W końcu jest to symbol, dzięki któremu rozpoznawalna będzie nie tylko aplikacja, ale również Twoja marka;
• Teasery – czyli zrzuty z ekranu, które pozwolą użytkownikowi zapoznać się z wyglądem aplikacji;

Istnieje również wiele czynników na które nie mamy ścisłego wpływu, jeśli chodzi o pozycję naszej aplikacji w sklepie. Wśród nich są oceny oraz liczba pobrań.

Aleksandra Boharewicz

O autorze Aleksandra Boharewicz

Miłośniczka Social Media i digital marketingu. Studiuje politologię ze specjalizacją komunikacja społeczna i PR. Mimo iż pochodzi z Mazur, uwielbia jazdę na nartach. W wolnym czasie uprawia fitness i gotuje.