27 lutego
2015

Autor:


AdWords Countdown Widget, czyli o odliczaniu w reklamach

Odliczanie w reklamach AdWords to funkcja wcale nie nowa. Mogliśmy dotąd robić to za pomocą skryptów, teraz jednak Google pozwala nam uruchomić odliczanie prosto z panelu AdWords. Dla kogo szczególnie przydatna może być ta funkcjonalność i jak ją włączyć? O tym kilka słów w dzisiejszym poście.

Gdzie sprawdzi się licznik?

Nowa funkcjonalność AdWords sprawdzi się przede wszystkim przy reklamowaniu sklepów internetowych. Pozwoli ona na sprawne dostarczenie informacji do naszych klientów. Możemy informować ich o tym, ile czasu pozostało do końca specjalnej promocji bądź konkursu. Dzięki zastosowaniu odliczania nasze reklamy będą mogły wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać na atrakcyjności, a więc również generować większą ilość kliknięć i konwersji.

Uruchamianie odliczania

Uruchomienie reklamy z odliczaniem nie powinno stanowić problemu nawet dla osób zaczynających swoją przygodę z AdWords. Wystarczy wpisać w treści reklamy formułę „{=COUNTDOWN”. Tuż po wpisaniu jej ukaże nam się panel, w którym będzie można skonfigurować dane. Przede wszystkim powinniśmy wpisać dokładną datę zakończenia odliczania oraz jego rozpoczęcia. Jeżeli pole z datą rozpoczęcia pozostawimy puste – odliczanie automatycznie rozpocznie się 5 dni przed datą zakończenia. Warto również pamiętać o dostosowaniu ustawień zaawansowanych, za pomocą których wybieramy strefę czasową oraz język, w którym będzie zapisane nasze odliczanie (domyślnie ustawiony jest angielski, dlatego warto pamiętać o ewentualnej zmianie tego parametru). Podczas ustawiania odliczania w naszych reklamach powinniśmy też wziąć pod uwagę liczbę znaków naszego komunikatu. Nie jest to problemem, kiedy do końca promocji pozostało kilka dni, natomiast ilość znaków zwiększa się ostatniego dnia – wtedy pojawia się również licznik godzin i minut, tym samym zmniejszając miejsce zarezerwowane dla naszego tekstu.

countdown

Po skonfigurowaniu dat oraz innych danych pozostaje nam zaczekać na akceptację reklamy.

Nie tylko odliczanie – kilka słów o dostosowywaniu reklam

Funkcją o znacznie większym zakresie jest dostosowywanie reklam na podstawie danych, które przesyłamy do systemu AdWords. Dzięki niej możemy nie tylko informować klientów o zakończeniu promocji czy konkursów, ale również docierać do nich na dużą skalę z wieloma odmianami reklam, które będą dopasowane do danego klienta. Ponadto, funkcja dostosowania umożliwia ograniczenie czasu związanego z opracowaniem reklam – system AdWords może bowiem generować trafne reklamy za nas.

Jak zatem skorzystać z funkcji dostosowania reklam? Przede wszystkim należy stworzyć arkusz kalkulacyjny, w którym zamieścimy wszystkie istotne dla nas informacje (produkty, czas trwania promocji, kampanie, grupy, słowa kluczowe itd.). Po wgraniu ich na konto AdWords znajdą się w osobnej zakładce Dane firmy, skąd będziemy mieli do nich w każdej chwili dostęp. Kolejnym krokiem powinno być utworzenie reklamy, w której umieścimy dostosowania, czyli parametry wskazujące na dane z arkusza, które chcemy w niej zawrzeć. System AdWords automatycznie wstawi do reklamy te dane produktu, które będą najlepiej dopasowane do zapytania klienta. Doskonale obrazuje to poniższy przykład:

mikser

Reklama ta została dostosowana zgodnie z wgranym plikiem, w którym zawarte były następujące dane:

mikser 2

Więcej informacji o dostosowaniu reklam w Pomocy Google AdWords:

https://support.google.com/adwords/answer/6072565?hl=pl

O autorze Iza

Ukończyła Filologię polską na UW, a obecnie pisze pracę magisterską z Zarządzania w SGH. Branża marketingu internetowego to dla niej wciąż świat, który odkrywa. W wolnych chwilach kształci się z projektowania graficznego i śpiewa.