2 czerwca
2017

Autor: Natasza Słomińska


Accelerated Mobile Pages – co to jest?

Wszyscy wiemy, że w ostatnich latach obszar marketingu mobilnego staje się coraz ważniejszy. Uczestniczymy w narodzinach nowej ery urządzeń przenośnych, a smartfony i tablety sprzedają się w zastraszającym tempie. Z tego względu Google szuka nowych rozwiązań i kładzie nacisk na to, by korzystanie z Internetu było komfortowe. W Google Search Console dostępna jest opcja, która pozwala na przyśpieszenie stron mobilnych – Accelerated Mobile Pages.

Czym dokładnie jest Accelerated Mobile Pages?

AMP czyli skrót od słów Accelerated Mobile Pages, to metoda tworzenia statycznych stron internetowych, które szybciej się renderują. Jest to technologia, która rozwija się w open source i dostęp do niej mają wszyscy użytkownicy. Dzięki temu możliwe jest wprowadzanie udoskonaleń i modyfikacji. Na AMP składają się trzy elementy.

AMP HTML – są to podpowiedzi i zalecenia kodu strony www. HTML zawiera nowy zestaw niestandardowych poleceń. Zezwala to na publikowanie dotąd kreowanych treści zgodnie z wymaganiami urządzeń mobilnych.

AMP JS – nowa struktura Javascript dla stron mobilnych, która dzięki swoim bibliotekom sprawia, że strona ładuje się błyskawicznie.

AMP CDN – jest to nieobowiązkowy element, lecz jego zastosowanie przynosi korzyści.

AMP stworzono po to, by zniwelować współczynnik odrzuceń wywołany zbyt długim wczytywaniem się strony. Jest to projekt, który został stworzony dzięki działaniom osób, związanymi ze stronami mobilnymi. Przyśpieszone strony mobilne działają tak jak inne oparte o HTML, poza jedną małą różnicą. Posiadają ograniczenia niektórych fragmentów HTML i wykorzystują rozwiązania technologiczne, które odciążają proces wczytywania się serwisu. Najprościej: jest to całkowite zminimalizowanie zbędnych animacji i skryptów. Wystarczy uproszczony kod HTML.

Dla kogo jest to dobre rozwiązanie?

AMP to rozwiązanie dla każdego, ale do prawidłowego przebiegu potrzebna jest znajomość HTML i JavaScript. Wszystkie wykazy techniczne dotyczące kodu strony znajdują się w pomocy Google. Przeglądarki urządzeń mobilnych, posiadają mniejszą pamięć i wolniejsze procesory niż komputery. Google naciska coraz bardziej na wprowadzenie stron w wersjach mobilnych i tworzenie stron bardziej przyjaznych dla użytkowników mobilnych.

Korzystanie z AMP przynosi wiele korzyści:

  • zwiększenie ruchu z mobile devices
  • oznaczenie AMP w wynikach wyszukiwarki
  • zmniejszenie czasu ładowania się strony
  • szanse na większe przychody z kanału mobile
  • wdrożenie projektu Google, który jest darmowy i rozwijany
Natasza Słomińska

O autorze Natasza Słomińska

Junior SEO/SEM Secialist w Up&More. Studentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie SWPS. Pasjonatka gier komputerowych i futbolu stołowego.