19 lipca
2017

Autor: Natasza Słomińska


3 błędy przy tworzeniu kampanii Adwords

Blog » AdWords » 3 błędy przy tworzeniu kampanii Adwords

Dobrze prowadzone kampanie reklamowe tworzone w Adwords pozwalają na osiągnięcie dużych zysków. Wszystko dzięki odpowiedniemu dotarciu do użytkowników zainteresowanych daną ofertą. Zdarzają się jednak źle skonfigurowane i przeprowadzone kampanie, które szybko zużywają cały budżet z miernym skutkiem. Jakich błędów należy unikać i jak usprawnić proces optymalizacji?

Niewłaściwe słowa kluczowe

Zbyt rozległe dopasowanie słów kluczowych wiąże się z tym, że nasze reklamy będą wyświetlały się na słowa kluczowe z nieodpowiednią ofertą. Odnosi się to do reklam w wyszukiwarce. Powodem są używane słowa w szerokim dopasowaniu, trudności ze słowami wieloznacznymi i niezastosowanie wykluczających się słów. W niektórych kampaniach można odnieść wrażenie, że właściciel nie zna swojego własnego asortymentu, ponieważ słowa dobrane są zbyt ogólnie, co kładzie cień na cały proces. Warto poświęcić czas na budowę listy haseł i przeanalizować dokładnie ofertę strony, którą zamierzamy reklamować.

Wysokie pozycje przy małym budżecie

Im wyższa pozycja reklamy, tym więcej za nią zapłacimy, a nie zawsze przekłada się to na wyższe zyski. Na pierwszy rzut oka ta teoria może wydawać się nieco dziwna. Warto jednak zagłębić się w temat. Często bywa tak, że przepłacamy za reklamy. Batalia o najwyższe pozycje ma sens tylko wtedy, gdy nie ogranicza nas budżet i chcemy zdominować konkurencje oraz wyniki wyszukiwania. Analogicznie tak jak dla wyników naturalnych, wysokie pozycje reklam powodują, że strona osiąga więcej kliknięć. Za każde kliknięcie w reklamę adwords musimy jednak zapłacić, w przeciwieństwie do wyników naturalnych. Wynik jakości reklamy oraz stawka decydują o tym, jaką pozycje zajmie. Zależy on od odpowiednio dobranego tekstu reklamy do słowa kluczowego, współczynnika klikalności reklamy oraz jakości strony docelowej. Branże, w których użytkownicy dokonują konwersji po sprawdzeniu tylko jednej strony wyszukiwania należą do wyjątku. Dzięki temu możemy brać po uwagę dalsze pozycje, które również dadzą korzyści.

Złe kierowanie reklam na urządzenia i aplikacje

Ustawienia Adwords kierują reklamy tak, by wyświetlały się one na telefonach komórkowych i aplikacjach. W czasach dominacji rynku mobilnego wydaje się to oczywiste. Istnieją jednak strony, które nie są przyjazne dla telefonów komórkowych. Należy wtedy ograniczyć stawki reklam w ustawieniach kampanii nawet do 90%. Wykluczenie tabletów też zalicza się do tej sfery, mimo tego że mają one mały udział w ruchu. Brak posiadania witryny friendly-mobile może wiązać się ze stratami, ponieważ użytkownicy, po prostu uciekają z takich stron. Dotyczy to przede wszystkim sklepów internetowych. Kampanie w sieci GDN kierowane są na aplikacje mobilne. Można to wykluczyć wpisując adsenseformobileapps.com jako wykluczoną stronę docelową.

Natasza Słomińska

O autorze Natasza Słomińska

Studentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie SWPS. Pasjonatka gier komputerowych i footballu stołowego.